Pod koniec marca na listę znanych problemów z Windows 11 trafił nowy wpis. Problem dotyczył transferu danych z Internet Explorera w przypadku upgrade'u z Windows 10. Na użytkowników, którzy nie wyrazili na niego zgody, została nałożona blokada. Zgodnie z zapowiedzią problem został rozwiązany i wspomniane działanie nie jest już konieczne.
Aby zabezpieczyć doświadczenie aktualizacji, Microsoft nałożył wcześniej blokadę zgodności na urządzeniach, na których nie wyrażono zgody na importowanie informacji i danych IE11 do Microsoft Edge w Windows 10 przed upgradem do Windows 11. Dokładnie opisaliśmy to w poprzednim artykule: Blokada aktualizacji do Windows 11 dla użytkowników Internet Explorera. Jednocześnie Microsoft zapowiedział, że pracuje nad rozwiązaniem. To właśnie nadeszło i dzięki temu Jedenastka nie ma już żadnych znanych, nierozwiązanych problemów.
Rozwiązanie: Ten problem został rozwiązany w Microsoft Edge 99.0 dla urządzeń upgrade'owanych do Windows 11 oraz urządzeń, które już zostały upgrade'owane do Windows 11. Blokada bezpieczeństwa została usunięta 31 marca 2022 r. dla urządzeń z aktualizacją Edge 99.0 lub nowszą. Jeśli chcesz zweryfikować swoją wersję Microsoft Edge lub sprawdzić dostępność aktualizacji, wybierz opcję "Zaktualizuj raz" w ustawieniach aktualizacji Microsoft Edge. Miej na uwadze, że jeśli nie ma żadnych blokad obejmujących twoje urządzenie, może upłynąć do 48 godzin, nim aktualizacja do Windows 11 w wersji 21H2 będzie oferowana.
— Microsoft
Dzięki tej zmianie nie jest już wymagane zaakceptowanie importu danych z IE11 do Edge, by móc bez przeszkód przejść z Windows 10 do Windows 11. Z nowym systemem w wersji ogólnodostępnej nie ma już na chwilę obecną żadnych znanych problemów, choć niewykluczone, że jeszcze się jakieś pojawią.