Microsoft zawalczy z Google... w Chinach

Microsoft zawalczy z Google... w Chinach

Autor: Barłomiej Wojas

Opublikowano: 10/13/2010, 10:52 PM

Liczba odsłon: 3130

Microsoft podjął decyzję o wkroczeniu na chiński rynek wyszukiwarek internetowych. We współpracy z firmą Alibaba Group koncern będzie próbował swoich sił na gruncie, na którym pomimo wielu starań nie wiedzie się Google.

Fakt, iż Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie nie powinien nikogo zdziwić. Wyjątkiem jest jedynie rynek chiński, gdzie koncern z Mountain View z udziałem nieco ponad 20% ustępuje pierwszeństwa wyszukiwarce Baidu, z której korzysta 70% Chińczyków. Brak dominacji Google w Chinach próbuje teraz wykorzystać Microsoft. Firma nawiązała już nawet współpracę z Alibaba Group, do którego należy największy tamtejszy sklep internetowy oraz 40% udziałów w chińskim oddziale Yahoo!. W jej ramach uruchomiona została wyszukiwarka Etao. Pomimo, że znajduje się ona w fazie testów to wielu analityków już teraz wróży jej powodzenie.

Microsoft od wielu lat próbuje nieskutecznie nawiązać walkę z Google. Jedną z takich prób było wypuszczenie wyszukiwarki Bing, która pomimo wielu optymistycznych prognoz zdobyła dotychczas nieco ponad 10% użytkowników na świecie. Być może rynek chiński okaże się dla koncernu gruntem, na którym pokaże on swoją dominację nad Google.

Źródło: http://online.wsj.com/article/SB10001424052748703440004575547284215718978.html

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia