Warto zaznaczyć, że w 1996 roku firma triumfowała w tym podsumowaniu, natomiast w 2004 roku Microsoft uplasował się na 12 miejscu w rankingu. W zeszłym roku znalazł się na 59 pozycji. Jeśli pod uwagę weźmiemy tylko branżę komputerową to gigant z Redmond nadal znajduje się w czołówce, na drugim miejscu, zaraz po IBM. Pierwszą trójkę zamyka Toshiba. James Gregory, CEO firmy CoreBrand spekuluje na temat, dlaczego reputacja Microsoftu podupada mówiąc, że jednym z powodów mogą być nie do końca spełnione nadzieje związane ze sprzedażą systemu Windows Vista oraz silna konkurencja ze strony innych wytwórców, np. Apple, którego produkty są bardzo popularne w Stanach Zjednoczonych.
Konsekwencją kolejnego spadku w zestawieniu może być utrata wiarygodności wśród dotychczasowych klientów oraz partnerów Microsoftu, którzy być może zechcą zwrócić swoją uwagę na produkty konkurencyjne. Pełny raport znajduje się pod tym łączem.