Niespełna rok po ogłoszeniu planów przejęcia Nuance Communications Inc. Microsoft poinformował o zamknięciu transakcji. Tyle czasu zajęły wszystkie formalności na czele z normalną kontrolą regulacyjną na całym świecie.
Microsoft poinformował o przejęciu Nuance w kwietniu 2021 roku. Przypomnijmy, że firma ta specjalizuje się w syntezie i rozpoznawaniu głosu oraz tworzeniu opartego na nim oprogramowania i usług. Gigant z Redmond przeznaczył na zakup 19,7 miliarda dolarów, co czyni go trzecim co do wielkości przejęciem do tej pory, zaraz za Activision Blizzard (68,7 mld dolarów) i LinkedIn (26,2 mld dolarów) odpowiednio na pierwszym i drugim miejscu.
Nuance jest najbardziej znany ze swojej pracy w branży opieki zdrowotnej. Działa jednak również w wielu innych czołowych branżach, w które celuje też Microsoft, w tym w usługach finansowych, handlu detalicznym i telekomunikacji. Microsoft planuje wykorzystać technologię Nuance do tworzenia bardziej "zoptymalizowanych w pionie" rozwiązań AI.
Mark Benjamin pozostanie CEO Nuance i będzie podlegał bezpośrednio EVP Microsoft Cloud + AI Group, Scottowi Guthriemu. Microsoft ogłosił również dzisiaj, że planuje połączyć rozwiązania contact center Nuance z Microsoft Dynamics 365 Customer Service, aby stworzyć bezpieczną ofertę contact center wykorzystującą sztuczną inteligencję.