Microsoft Excel otrzymał właśnie wsparcie dla nowego typu danych, które może importować. Subskrybenci Office 365 z pobranymi najnowszymi aktualizacjami mogą teraz importować dane z tabel osadzonych w plikach PDF za pomocą kilku kliknięć, bez potrzeby wykonywania nieporęcznych, pośrednich kroków.
Funkcjonalność zapowiedziano na blogu Microsoft Tech Community w zeszłym miesiącu. Łącznik danych z PDF w Excelu to jeden z największych requestów, które otrzymywał Microsoft. Zapewnia on prosty dostęp do danych zagnieżdżonych w dokumentach PDF — podobnie jak w innych wspieranych typach plików, np. tekstowych, xml czy csv.
Aby zaimportować dane z tabeli PDF do Excela:
- Kliknij kartę Dane na wstążce Excela.
- Wybierz Pobierz dane > Z pliku > Z pliku PDF.
- Wybierz plik PDF.
- Zaznacz tabele, z których dane chcesz importować.
Łącznik pozwala wybrać indywidualne tabele lub użyć wielokrotnego zaznaczania. Następnie standardowo klikamy przycisk Załaduj. W oknie nawigatora można też kliknąć Przekształć dane, by móc edytować je w Edytorze Power Query przed załadowaniem.
CentrumXP - więcej niż licencje
Czy wiesz, że w Sklepie CentrumXP znajdziesz nie tylko licencje Microsoft, ale także nowoczesne usługi oraz szkolenia zaprojektowane z myślą o dynamicznie rozwijającym się biznesie? Zespół ekspertów z CentrumXP & Onex Group pomoże Twojej firmie m.in. w wykonaniu migracji skrzynek pocztowych do Exchange Online i skonfigurowaniu domeny w Microsoft 365, a także przeprowadzi kompleksowe szkolenie z wykorzystania usług i aplikacji Microsoft 365. Sprawdź naszą ofertę lub skontaktuj się z nami, a przygotujemy dla Ciebie indywidualne rozwiązanie.