Problemy z OneDrive na Windows 10 po ostatnim Patch Tuesday

Problemy z OneDrive na Windows 10 po ostatnim Patch Tuesday

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 10/28/2022, 6:20 PM

Liczba odsłon: 1733

W każdy drugi wtorek miesiąca Microsoft wypuszcza aktualizacje zbiorcze, które z reguły zawierają masę ważnych poprawek — głównie związanych z bezpieczeństwem, choć nie tylko. Czasem dochodzi do tego, że po ich zaaplikowaniu wyłaniają się nowe problemy. I tak też niestety stało się w tym miesiącu.

Microsoft potwierdził, że październikowa aktualizacja Patch Tuesday dla Windows 10 może popsuć OneDrive, który nieoczekiwanie się zamyka. Gigant bardziej szczegółowo opisał problem i wymienił dotknięte platformy:

Po zainstalowaniu KB5018410 lub nowszych aktualizacji OneDrive może nieoczekiwanie się zamykać, a ty możesz otrzymać błąd przy próbie:

  • Wylogowania się lub odłączenia konta w aplikacji synchronizacji Microsoft OneDrive.
  • Wyłączenia stron lub folderów z synchronizowania na urządzenie ze stron Microsoft SharePoint lub Microsoft OneDrive.
  • Odinstalowania aplikacji synchronizacji OneDrive, co może zakończyć się niepowodzeniem.

Uwaga: Ten problem może dotyczyć zarówno OneDrive, jak i OneDrive dla Firm.

Dotknięte platformy:

Klient: Windows 10, version 22H2; Windows 10, version 21H2; Windows 10, version 21H1; Windows 10, version 20H2
Serwer: Brak

Tym razem nie zostały podane żadne środki zaradcze czy sposoby ominięcia problemu. Zamiast tego Microsoft napisał, iż pracuje nad rozwiązaniem, które będzie dostępne w przyszłym tygodniu. Co ciekawe, to nie pierwszy problem po październikowym Patch Tuesday. Wcześniej firma potwierdziła problemy związane z handshakiem TLS/SSL.

Źródło: https://www.neowin.net/news/microsoft-confirms-patch-tuesday-broke-onedrive-on-windows-10-22h2-and-more/

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia