Według doniesień, w budowanym na bazie jądra Singularity systemie, zaimplementowane zostaną funkcje dynamicznego zarządzania zasobami komputera i ustalania priorytetów dla aplikacji i usług. Poprawiona ma być również wielowątkowość i stabilność, poprzez zmiany w funkcjonowaniu programów. Microsoft ma zamiar odciąć się także, w sensie technicznym, od obecnego modelu interfejsu użytkownika, gdzie różne wątki aplikacji nie mogą działać jednocześnie. Zmianie ulec ma również, w stosunku do systemów z rodziny Windows, szkielet API. Programowanie aplikacji działających w Midori opierać ma się na językach z rodziny .NET, a jako kompilator używany ma być „Bartok”, który wciąż jest rozwijany w ramach Microsoft Research.
Wszystko wskazuje na to, że Midori nie jest już tylko kolejnym projektem badawczym Microsoftu (mimo, że inaczej twierdzą przedstawiciele korporacji). System ten nie znajduje się w bazie Microsoft Research, a prace nad nim nadzoruje sam Eric Rudder (Senior Vice President of Technology Strategy). Użytkownikom pozostaje więc tylko czekać na kolejne wieści dotyczące Midori. Więcej informacji znajduje się u źródła niniejszej publikacji (materiał w j. ang.).