To nie bag, to ficzer! Microsoft najwyraźniej postanowił zastosować tajemną technikę rozwiązywania problemów, czyli uznać, że problem nie istnieje. A chodzi o problem z systemową wyszukiwarką, która u wielu użytkowników przestała poprawnie działać po zainstalowaniu aktualizacji z wrześniowego Patch Tuesday. Co się tak naprawdę wydarzyło?
Na stronie z informacjami o wydaniach Windows 10 wspomniany problem został oznaczony jako rozwiązany. Microsoft podaje, że otrzymał raporty od niewielkiej liczby użytkowników, którzy mają problemy związane z wyszukiwarką w menu Start i Windows Desktop (zapewne chodzi po prostu o Eksplorator plików), zaś problem dotyczy Windows 10 w wersji 1903. Sprawa doczekała się finału, choć możliwe, że tak naprawdę to jeszcze nie koniec.
Oto, w jaki sposób Microsoft opisuje rozwiązanie problemu:
Rozwiązanie: Na ten moment Microsoft nie znalazł problemu z Wyszukiwaniem lub Start, który znacząco wpływałby na użytkowników, mającego początek w KB4515384. Będziemy nadal monitorować [temat], by upewnić się, że użytkownicy mają wysokiej jakości doświadczenie interakcji z tymi obszarami. Jeśli aktualnie macie problemy, rekomendujemy wam poświęcenie chwili na zgłoszenie ich poprzez Centrum opinii (Windows + F), a następnie wypróbowanie ustawień rozwiązywania problemów w Windows 10 (znajdziecie je w Ustawieniach). Jeżeli macie problemy z wyszukiwaniem, zobaczcie Rozwiązywanie problemów z wyszukiwaniem w systemie Windows.
Mówiąc krótko, Microsoft nie mógł doszukać się przyczyny problemu i dlatego wykreślił go z listy znanych błędów. Szkopuł w tym, że występuje on chyba dość rzadko i gigant nie otrzymał wartościowego feedbacku na jego temat. W takim przypadku korzystanie z systemowego rozwiązywania problemów ma jeszcze mniej sensu niż zwykle.