Nie ma już dziś żadnych wątpliwości co do tego, że Microsoft stanowi firmę o wieloplatformowych zainteresowaniach i wpływach. Wypuszczanie na rynek aplikacji dla Androida, iOS i OS X stało się ostatnio niemal comiesięczną praktyką. Dotąd Microsoft nie posiadał ściśle zorientowanego na platformy konkurencji klienta pocztowego - wkrótce ma się to jednak zmienić.
Kilka dni temu Microsoft 'nieoficjalnie' potwierdził zakup (lub chęć zakupu) platformy Acompli. Informacja ta trafiła niebezpośrednio do sieci, czym wywołała szereg spekulacji. Dziś wiemy już na pewno, że przejęcie klienta pocztowego okazało się prawdą, a transakcja opiewa na 200 milionów dolarów. Acompli to wysokiej klasy platforma pocztowa, dedykowana systemom Android i iOS, współpracująca również z usługami pocztowymi Outlook i Gmail.
"Przejęcie te stanowi część szeroko zakrojonego projektu, którego celem jest ułatwienie ludziom osiągnięcia lepszych efektów [pracy] w swoich urządzeniach mobilnych. W tym roku wnieśliśmy Office na iPada i iPhone'a, zapowiedzieliśmy też niedawno wypuszczenie Office na urządzenia z Androidem. To znaczące dla naszej pracy kroki, które dostarczą najlepszych doświadczeń produktywnych pomiędzy platformami mobilnymi i które kontynuujemy, idąc naprzód" - czytamy w oficjalnym oświadczeniu Microsoftu.
Zespół, rozwijający Acompli, to 'weterani' z VMware i ZImbra'y. Wraz z przejęciem platformy staną się teraz pracownikami Microsoftu. Cała transakcja to nie tylko nowi zatrudnieni. Microsoft wchodzi do gry, którą prowadzą już dostawcy biznesowych i wieloplatformowych rozwiązań pocztowych dla urządzeń mobilnych. Pozostaje jeszcze pytanie o przyszłość usług mailowych Microsoftu. Czas pokaże, czy doczekamy się kolejnego rebrandingu, związanego z Outlook.com...