Konfiguracja i synchronizacja usługi OneDrive z komputerem odbywa się w kilku prostych krokach, jednakże problemem może być odpowiednie wybranie lokalizacji oraz plików do synchronizacji. W takim przypadku może okazać się, że chcąc przeprowadzić synchronizację, nie posiadamy wystarczającej ilości miejsca na komputerze. Co wtedy zrobić?
- Konfigurację OneDrive rozpoczynamy od podania adresu e-mail konta, a następnie kliknięciu przycisku Zaloguj się.
- W kolejnym kroku wpisujemy hasło do konta i klikamy Zaloguj.
- Następnie wybieramy lokalizację dysku OneDrive. Warto tutaj sprawdzić, czy mamy wystarczającą ilość wolnego miejsca. Jeżeli nie wiemy, jaka jest wielkość poszczególnych plików, to w usłudze OneDrive na stronie internetowej https://onedrive.live.com wybieramy przycisk z ikoną koła zębatego i przechodzimy do pozycji Opcje.
- Przechodzimy dalej.
- Teraz mamy do wyboru pliki, które chcemy zsynchronizować. Jak widać, po wybraniu lokalizacji, może okazać się, że nasze pliki zajmują więcej miejsca niż jest na dysku. Dlatego we wcześniejszym kroku sprawdzaliśmy, ile zajmują dane. Jeżeli jednak nadal mamy mało miejsca, wystarczy wybrać tylko te pliki, które chcemy zsynchronizować, a następnie wybieramy przycisk Dalej.
- Pozostaje nam jedynie zakończenie pracy z kreatorem. Klikamy przycisk Otwórz mój folder usługi OneDrive .