Od premiery w lipcu 2021 r. z miesiąca na miesiąc przybywało użytkowników Windows 11, co ilustrowały kolejne raporty AdDuplex. Wzrost ten, początkowo bardziej ożywiony, w ostatnich miesiącach spowolnił prawie do zera. O ile wyniki z marca były słabe, o tyle w kwietniu poprawa jest niewielka.
Zaczynamy jak zwykle od wykresu kołowego przedstawiającego udział poszczególnych wersji Windows 10 i Windows 11. W tym miesiącu (badanie obejmuje całą dobę 26 kwietnia) nieco większy udział ugrała ostatnia wersja Dziesiątki, 21H2 (wzrost z 28,5% do 35%). Jej poprzedniczka, 21H1, straciła tylko 0,1 pkt proc., zaś wersja 20H2 — aż 4,7 punkta. W ciągu miesiąca udział Jedenastki niemalże się nie zmienił.
Od 27 lutego do 29 marca Windows 11 zyskał tylko 0,1 pkt proc. udziału, a kolejny miesiąc przyniósł dodatkowe 0,4 pkt. Na powyższym wykresie historii wersji obrazuje to płaskowyż w prawym dolnym rogu.