W czerwcu pisaliśmy o współpracy, jaką nawiązali dwaj chmurowi giganci - Oracle oraz Microsoft. Wtedy ograniczało się to do samych ogólników. Dziś doczekaliśmy się wreszcie pierwszych konkretnych owoców tego partnerstwa. Owoc ten to integracja autorskiego cyfrowego asystenta Oracle z Microsoft Teams. Użytkownicy usługi Microsoftu będą mogli korzystać z konwersacyjnej sztucznej inteligencji w ramach aplikacji Teams.
Korzystając z Oracle Digital Assistant, użytkownicy biznesowi mogą w prosty i konwersacyjny sposób wchodzić w interakcje z aplikacjami biznesowymi bezpośrednio z interfejsu Microsoft Teams, tak jak współpracowaliby z innymi pracownikami lub innymi narzędziami zwiększającymi produktywność. Realizacja codziennych zadań staje się znacznie wydajniejsza, ponieważ konwersacja ze sztuczną inteligencją nie wymaga dodatkowego szkolenia pracowników.
Po włączeniu Oracle Digital Assistant za pośrednictwem sklepu z aplikacjami Teams użytkownicy będą mogli wysyłać zapytania do aplikacji w chmurze, takich jak CX i HCM, za pośrednictwem bota. Początkowo funkcja ta będzie oferować kilka automatycznie skonfigurowanych opcji, ale Oracle będzie stale rozwijać ją o nowe możliwości. Krótko mówiąc: potrzebujesz konkretnej informacji z danej aplikacji - po prostu zapytaj!