Microsoft konsekwentnie ujednolica rozwój aplikacji Outlook na Androida i iOS, a dzisiaj udostępnia aktualizację na urządzenia Apple'a. Pierwsze skrzypce odgrywa tu design. Microsoft zapowiada, że mobilny Outlook będzie jedną z pierwszych aplikacji, w których zobaczymy nowe ikony Office'a. To jednak stanie się dopiero w przyszłym roku. Dziś natomiast możemy obejrzeć bieżące zmiany.
Dzisiejsze zmiany w Outlook dla iOS obejmują nie tyle nowe funkcje, co odświeżony układ interfejsu. Teraz, gdy przerzucimy wiadomość e-mail w lewo lub w prawo, zauważymy subtelną zmianę koloru, kształtu i rozwijającą się ikonografię. Rogi wiadomości przekształcą się z ostrych w miękkie i zaokrąglone. Nowa animowana ikona kalendarza wysuwa się do przodu i do tyłu w trakcie przewijania terminarza lub dając szybki wgląd, sygnalizujący potencjalny konflikt spotkań. Microsoft wspomina również o pogrubionych nagłówku i typografii, dzięki czemu łatwiej będzie znaleźć w Outlook to, czego szukamy. Rozmiar nagłówka jest przy tym dynamicznie zmniejszany, by zmaksymalizować zawartość listy wiadomości.
Jeśli jesteśmy użytkownikiem z pojedynczym kontem, aplikacja będzie spersonalizowana z uwzględnieniem naszego awatara. Gdy do aplikacji dodajemy więcej kont i kalendarzy, ich ikony pomogą nam w przełączaniu się między nimi. Przełącznik priorytetowej skrzynki odbiorczej i funkcja filtrowania pomogą nam z kolei lepiej zorientować się w zapisanej zawartości. Microsoft przypomina też o możliwości zaplanowania spotkania bez konieczności wpisywania nawet jednej litery, kiedy wiemy, że nasz zespół jest dostępny. Planowanie w mobilnym Outlook stało się wygodne, gdyż odpowiednie osoby, daty i miejsca są nam podsuwane i wystarczy "przewinąć" się do pożądanych opcji. To dość wygodne, zwłaszcza gdy jesteśmy w drodze i pisanie jest utrudnione.
Zapowiedź liftingu Outlooka na iOS zapowiadano już we wrześniu na konferencji Microsoft Ignite 2018. Outlook to jedna z najpopularniejszych aplikacji do obsługi poczty, kiedyś na PC, a dziś także na telefonach. Na urządzenia z iOS i Androidem został on pobrany ponad 100 milionów razy, uzyskując średnią ocen powyżej 4,5/5.