Mac vs PC, który ostatnimi czasy sprowadza się do Mac vs Surface, to trwająca latami kampania, w której Microsoft i Apple starają się wzajemnie dyskredytować, jednocześnie wskazując na zalety własnych urządzeń. Trzeba przyznać, że właśnie w ramach tej rywalizacji marketingowcy obu firm wznoszą się na wyżyny kreatywności. Teraz piłeczkę zamierza odbić Microsoft. Zamierza, bo wyciekła właśnie reklama nie stała się jeszcze publiczna. Co konkretnie w niej widać?
Microsoft przeczesał pół świata, by odnaleźć człowieka o personaliach brzmiących Mackenzie Book, czyli w zdrobnieniu Mac Book. Do nagrania z jego udziałem dotarł znany leakster WalkingCat. Mac Bookowi dano więc do porównania nieokreślony model MacBooka (małymi literkami napisano, że chodzi o MacBooka Air) i Surface Laptopa 2, a także zapytano, który z nich wytrzymuje dłużej, który jest szybszy i który ma lepszy ekran dotykowy. Jako że to kampania Microsoftu, odpowiedzi wydają się oczywiste. Spot możecie obejrzeć poniżej.
wth pic.twitter.com/F8sluPyyWc
— WalkingCat (@h0x0d) July 31, 2019
Zgryźliwe wydaje się zwłaszcza ostatnie pytanie, na które Mac Book odpowiada: Surface ma lepszy ekran dotykowy... bo w ogóle ma ekran dotykowy. Wideo kończy się podsumowaniem: Powinniście zdobyć Surface. Zaufajcie mi. Jestem Mac Book. Trzeba przyznać, że akcja została nieźle obmyślona i pewnie nawet niektórzy pracownicy Apple'a ukradkiem z niej śmieszkują. Apple nie może pozostać dłużny i pewnie za jakiś czas zobaczymy jego odpowiedź.
Gigant z Cupertino musiałby znaleźć teraz kogoś o nazwisku Micro Soft (co chyba graniczy z cudem) albo Sur Face (co wydaje się bardziej prawdopodobne) i z nim przeprowadzić podobną rozmowę.
Mamy jeszcze coś na deser - dwa trochę starsze spoty. Co tu dużo mówić, zobaczcie sami!