ID@Xbox został powołany do życia w 2013 r., podczas targów Gamescom. Jest to program dedykowany niezależnym deweloperom, który umożliwia im łatwe publikowanie gier dla Xbox One i Windows 10 z Xbox Live, a także oferuje narzędzia i wsparcie, pomocne w osiągnięciu sukcesu. Uczestnictwo w programie jest darmowe, tak samo jak wsparcie i dwa zestawy narzędzi. Wydawane w programie tytuły są dystrybuowane cyfrowo w Microsoft Store, podobnie jak inne gry.
Dziś twórcy i uczestnicy programu świętują ważny kamień milowy - wydanie 1000 tytułów. Z tej okazji Chris Charla, Senior Director w ID@Xbox, opublikował list, w którym ujawnia kulisy tego osiągnięcia, ciekawe statystyki programu i wreszcie samą jego historię. Nie przedłużając - zapraszamy do lektury!
Przed ogłoszeniem programu ID@Xbox, w 2012 roku odbyliśmy maraton, słuchając 50 deweloperów, co pomogło nam w opracowaniu programu, który miał naprawdę działać dla deweloperów. Na tamte czasy to było mnóstwo ludzi! To niemal surrealistyczne, że patrzymy teraz na tysiące utalentowanych osób, pracujących w ponad 3000 studiów i niezależnie tworzących gry dla milionów graczy z całego świata na Xbox One i Windows 10 z programem ID@Xbox. To niesamowite uczucie móc nie tylko obserwować, jak rozwijała się przez lata scena niezależnych deweloperów, ale też być częścią programu, który wspiera i pomaga niezależnym deweloperom nadal robić to, co kochają.
67 krajów na całym świecie, ponad 4 miliardy godzin rozegranych przez społeczność i ponad miliard dolarów przychodów z cyfrowej dystrybucji - jesteśmy podekscytowani, dzieląc się wieścią, że za pośrednictwem programu ID@Xbox zostało wydanych 1000 gier. Gry, które w tym roku dołączyły do naszych najbardziej pamiętnych wydawnictw, takich jak Cuphead od Studio MDHR, Tacoma od Fullbright, INSIDE od playdead, Stardew Valley od Chucklefish, Celeste od Matt Makes Games i Pit People od The Behemoth - Overcooked 2 od Team17, Sinner: Sacrifice for Redemption od Dark Star i The Videokid od Pixel Trip Studios - pomogły nam zdobyć ten kamień milowy.
Przez te ostatnie pięć lat widzieliśmy premiery niesamowitych tytułów z każdego gatunku, jaki można sobie wyobrazić, i wiele gier, których byśmy nie mogli sobie wyobrazić, kiedy zaczynaliśmy! Jesteśmy przekonani, że ID@Xbox będzie nadal oferować deweloperom przestrzeń do dzielenia się swoimi historiami w pełen znaczenia sposób, pomagając zwiększyć odkrywalność gier niezależnych oraz kształtowanie Xbox One i Windows 10 jako platform, dla których każdy może robić gry i z nimi tworzyć. Chcemy celebrować ten rozmach również w przyszłości i dostarczyć graczom jeszcze więcej radości z nadchodzących tytułów, takich jak Harold Halibut od Slow Bros., Below od Capybara Games, Ashen od Aurora 44, Black Desert od Pearl Abyss i Sable od Shedworks.
Tysięczne wydanie w tym miesiącu to ważny kamień milowy dla ID@Xbox, a my korzystamy z okazji, by spojrzeć wstecz na wpływ, jaki nasi partnerzy rozwojowi i fani wywarli na program.
Przede wszystkim dziękuję fanom, którzy od pierwszego dnia na Xbox pokazali niezależnym deweloperom nieopisane pokłady miłości, i dziękuję twórcom, którzy wciąż robią świetną grę i codziennie dzielą się z nami wspaniałym feedbackiem na temat tego, jak możemy ulepszyć program. Jesteśmy podekscytowani, mogąc pomóc deweloperom w dostarczaniu nam dalszych niespodzianek, bardziej nieszablonowego myślenia i odkrywania nowych sposobów przekraczania granic w grach.
- Chris Charla, Senior Director w ID@Xbox
ID@Xbox to świetne miejsce nie tylko dla twórców gier indie, którzy otrzymują od Microsoftu bezpłatne wsparcie i narzędzia. To również raj dla graczy, którzy fascynują się nieszablonowym, zaskakującym nieraz spojrzeniem na gry, często odmiennym od tego, co serwują nam wielkie studia w produkcjach AAA. My także lubimy indyki i zdążyliśmy ograć niektóre z wymienionych wyżej tytułów. Możecie obejrzeć nasze gameplaye choćby z Overcooked oraz Sinner: Sacrifice for Redemption. To tytuły całkowicie od siebie różne, ale to doskonały przykład tego, jak zróżnicowany jest ID@Xbox.