Wszystkie przyszłe gry Bethesdy wyłącznie na Xbox i PC

Wszystkie przyszłe gry Bethesdy wyłącznie na Xbox i PC

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 9/22/2020, 12:02 PM

Liczba odsłon: 2954

Wczoraj pisaliśmy o przejęciu ZeniMax Media przez Microsoft. Największym studiem należącym do firmy jest oczywiście Bethesda Softworks, ale do giganta z Redmond przejdą również pozostałe zespoły. Jako że wchodzą one do rodziny Xbox Game Studios, oczywistym staje się, że wydawane przez nie gry będą w dniu ich premiery dostępne w Xbox Game Pass — tak samo jak wszystkie inne tytuły wydawane przez Microsoft.

Przypomnijmy, że za bajońską sumę 7,5 miliarda dolarów Microsoft wykupił ZeniMax Media, firmę macierzystą Bethesda Softworks i kilku innych studiów. Odpowiadają one za niektóre z najlepiej przyjętych, żywotnych i sprzedających się gier w historii PC i konsol, by wymienić tylko The Elder Scrolls: Skyrim, Fallout 4, Wolfenstein, DOOM, Dishonored, Prey, Quake czy Starfield. Już wcześniej niektóre z tytułów Bethesdy trafiały do Game Pass po jakimś czasie od premiery (czasem nawet po wielu latach jak w przypadku Fallout 3 czy TES: Oblivion). Oprócz Bethesdy przejęte zostały studia:

  • id Software (Doom, Quake)
  • ZeniMax Online Studios (Elder Scrolls Online)
  • Arkane (Dishonored, Prey, Deathloop)
  • MachineGames (Wolfenstein: The New Order, Wolfenstein 2)
  • Tango Gameworks (The Evil Within, Ghostwire Tokyo)
  • Alpha Dog
  • Roundhouse Studios

Oczywiście niektóre studia nadal mają kontrakty do wypełnienia, nim będą mogły wydawać ekskluzywnie na Xboksa, PC i chmurę gamingową xCloud. Arkane ma na przykład kontrakt z PlayStation obejmujący Deathloop, a Tango — na Ghostwire Tokyo. Wszystko inne, wliczając w to Starfield, Doom 3 i mocno wyczekiwany The Elder Scrolls 6, będzie już wydawane na wyłączność na Xbox i PC, a także dostępne w Game Pass w dniu premiery. Pozwoli to Microsoftowi uzupełnić swoją ofertę exclusive'ów o prawdziwie topowe produkcje AAA od kilku z najwyżej cenionych studiów gamingowych na świecie. Wystarczy wymienić tylko dwie nazwy — Fallout i The Elder Scrolls — aby wzbudzić przestrach Sony. Brak następcy Skyrima na PlayStation będzie też prawdziwym ciosem dla użytkowników tej konsoli.

Z wykupieniem Bethesdy wiążą się też inne ciekawe implikacje. Jak wiadomo, dwa lata temu Microsoft przejął Obsidian Entertainment, twórców Pillars of Eternity i Fallout: New Vegas. Studio wypuściło wkrótce The Outer Worlds, nazywane "New Vegas w kosmosie". Interesujące jest to, że w skład Obsidian wchodzą twórcy oryginalnych i wysoko cenionych Falloutów jeszcze sprzed czasu nabycia praw do franczyzy przez Bethesdę.

Teraz, gdy oba studia należą już do Microsoftu, wśród fanów pojawiło się pragnienie crossoveru. Idea Fallout: New Vegas 2 stworzonego przez Obsidian (z możliwą współpracą Bethesdy) jest rzeczywiście kusząca, niemniej studio napisało na Twitterze, że to mało prawdopodobne. Być może jest jeszcze za wcześnie, by snuć takie plany, jako że poszczególne studia pracują już nad dużymi tytułami. Z drugiej strony powrót gości z Black Isle Studios do świata Fallouta byłby dla wielu fanów spełnieniem marzeń.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia