Project xCloud pomaga deweloperom pracować zdalnie

Project xCloud pomaga deweloperom pracować zdalnie

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 7/8/2020, 7:35 PM

Liczba odsłon: 2081

Microsoft opowiedział o tym, jak wykorzystuje zaplecze livestreamingowe projektu xCloud, aby wspomagać pracę deweloperów z domu w czasach pandemii koronawirusa. W warunkach pracy zdalnej wielu z nich nie ma dostępu do zestawów deweloperskich Xbox. Aby umożliwić im pracę zdalną, Microsoft udostępnił dla ich potrzeb zasoby xCloud. Z tego szybkiego rozwiązania korzystają już zarówno przedstawiciele Xbox Game Studios, jak też zewnętrzni producenci.

Nie mając dostępu do swoich normalnych narzędzi, deweloperzy gier, artyści i projektanci mogą nie być w stanie utrzymać szybkich cyklów iteracji, wymaganych do dostarczenia zawartości graczom. Wiele tradycyjnych narzędzi Xbox z dostępem zdalnym zostało zaprojektowanych do użycia w środowisku biurowym. Sprowadzanie zestawów deweloperskich do domu zwykle nie wchodzi w grę, a aktywności, takie jak testowanie gry i dostosowywanie gameplayu, wymagają wysokich współczynników klatek na sekundę i minimalnej latencji.

Postanowiliśmy rozwiązać te problemy z dostępem zdalnym, zmieniając przydział naszych zasobów Project xCloud, wykraczając poza urządzenia mobilne i tworząc doświadczenia na komputery PC dla deweloperów, którzy korzystają z gier z niską latencją przy 60 klatkach na sekundę, co pozwala na dalszy rozwój gier. Otrzymawszy dostęp do PC Content Test App (PC CTA), deweloperzy mogą zdalnie łączyć się ze swoimi Xbox Development Kits poprzez PC, co pozwala im testować, grać i dokonywać iteracji, tak jakby byli w biurze. Zapobiega to też konieczności pobierania przez nich codziennych buildów na lokalny sprzęt w domu, co może zajmować godziny.

— Allan Poore, Partner Group Program Manager, Project xCloud

Ze wspomnianego programu PC CTA korzystają już deweloperzy z wielu znanych studiów, zarówno należących do Xbox Game Studios, jak i zewnętrznych, w tym:

  • Eidos-Montréal
  • Infinity Ward
  • Ninja Theory
  • Playground Games
  • Rare
  • Turn 10 Studios
  • Undead Labs​

Wykorzystanie istniejących technologii — zwłaszcza z domeny szybkiego strumieniowania — w innych rozwiązaniach nie jest dla Microsoftu nowością. Niedawno, gdy Microsoft ostatecznie poinformował o zamknięciu Mixera, ogłosił też, że jego technologie streamingu z ultraniską latencją, interaktywności w czasie rzeczywistym i dystrybucji wideo zostaną zaimplementowane w Microsoft Teams, gdzie wspomogą doświadczenia wirtualne nastawione na wideo — od spotkań, po wydarzenia na żywo.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia