Istnieje kilka sposobów na konfigurację możliwości wykonywania połączeń na numery komórkowe i stacjonarne w Microsoft Teams. W dzisiejszym poradniku pokazujemy, jak skorzystać z tej możliwości i skonfigurować konto, by móc zacząć dzwonić.
Jak przetestować możliwość dzwonienia z Teams na telefony
Jest kilka sposobów na konfigurację możliwości dzwonienia z Microsoft Teams na telefony komórkowe i stacjonarne:
- wykorzystując lokalną centralkę PSTN,
- operator connect – wykorzystując infrastrukturę jednego z dostawców usług telefonicznych, biorącego udział w Microsoft Operator Connect Program,
- wykorzystując infrastrukturę Microsoft.
Możliwość dzwonienia z Teams na numery telefonów stacjonarnych i komórkowych najłatwiej skonfigurować, wykorzystując infrastrukturę Microsoft.
Aby móc dzwonić z Teams, potrzebne są:
- subskrypcja Phone System – do testów użyjemy subskrypcji trial Office 365 E5,
- subskrypcja Calling Plans,
- konto z uprawnieniami administratora globalnego lub z możliwością odbioru poczty (np. skrzynka Exchange Online),
- dokumenty firmy potwierdzające REGON lub NIP lub KRS lub CEIDG.
Konfiguracja krok po kroku:
- Licencje:
- Z poziomu centrum administracyjnego Microsoft 365 → Rozliczenia → Zakup usług znajdujemy Office 365 E5 (zawiera subskrypcję Phone System) i klikamy "Szczegóły":
- Wybieramy "Rozpocznij okres próbny":
- Potwierdzamy, że nie jesteśmy robotem:
- Klikamy "Wypróbuj teraz", a następnie "Kontynuuj":
- Wracamy do Centrum administracyjne Microsoft 365 → Rozliczenia → Zakup usług → Office 365 E5 i klikamy "Dodatki", a następnie "Szczegóły" pod pozycją Pakiet telefoniczny wersja próba (Calling plan):
- Klikamy "Rozpocznij bezpłatny okres próbny":
- Przypisujemy subskrypcje do użytkowników, którzy będą testować funkcjonalności Phone System.
- Pozyskujemy numery telefonów:
- Z poziomu centrum administracyjnego Microsoft Teams → Rozmowy głosowe → Numery telefonów klikamy "Dodaj":
- Podajemy:
- Nazwę zamówienia.
- Opis zamówienia.
- Lokalizację.
- Typ numeru – użytkownik Subskrybent.
- Podajemy:
- Nazwę firmy.
- NIP.
- Podajemy:
- Operatora - Microsoft.
- Ilość numerów – nie warto przesadzać; najlepiej, żeby to była rzeczywista ilość numerów potrzebnych do testów.
- Podajemy:
- Nazwę lokalizacji.
- Dane umożliwiające zlokalizowanie naszej organizacji.
- Następnie:
- Podajemy NIP - będzie weryfikowany.
- Potwierdzamy zapoznanie się z klauzulą informacyjną.
- Klikamy "Zapisz".
- Wybieramy wcześniej dodaną lokalizację i klikamy "Dalej":
- Zamówienie zostało wygenerowane. Klikamy "Zakończ":
- W tym momencie przydaje się posiadanie skrzynki pocztowej powiązanej z kontem, które było wykorzystywane do konfiguracji.
- Klikamy "Here":
- Zostajemy przekierowani do strony, która umożliwia kontakt z Supportem Microsoft, który zajmuje się weryfikacją naszego zamówienia:
- Celem zakończenia zamówienia i przypisania numerów telefonów do dzierżawy należy przesłać wcześniej wspomniane dokumenty firmowe REGON lub NIP, lub KRS, lub CEIDG – często przychodzi osobna wiadomość z prośbą o przesłanie dokumentów.
- Przypisanie numerów do kont użytkowników:
- Gdy numery telefonów zostaną przypisane do naszej dzierżawy, przechodzimy do centrum administracyjnego Microsoft Teams → Rozmowy głosowe → Numery telefonów.
- Wybieramy numer telefonu.
- Klikamy "Edit".
- Następnie:
- Wyszukujemy użytkownika.
- Klikamy "Przypisz".
- Klikamy "Zastosuj".
I przechodzimy tą samą procedurę co w przypadku subskrypcji Office 365 E5 Trial.
Następnie klikamy łącze „Wybierz ten link” celem uzupełnienia danych o organizacji:
Dane firmy muszą być prawdziwe nawet w przypadku testów. Dane będą weryfikowane przez Support Microsoft.
I klikamy "Dodaj lokalizację":
Na nasz adres przyjdzie mail o treści zbliżonej do poniższego:
Dokumenty przesyła się jako załączniki komentarza do rozpatrywanej sprawy. Do jednego komentarza można dodać tylko jeden załącznik.
Gotowe! Czas na testy 😊