Zuckerberg: Facebook wyznaczy nowy standard prywatności dla branży technologicznej

Zuckerberg: Facebook wyznaczy nowy standard prywatności dla branży technologicznej

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 7/24/2019, 9:23 PM

Liczba odsłon: 1793

Federalna Komisja Handlu nałożyła dziś na Facebooka rekordową karę w wysokości 5 miliardów dolarów za naruszenie jej nakazu z 2012 roku. Facebook oszukał użytkowników odnośnie do ich możliwości kontrolowania prywatności swoich danych osobowych. Gigant mediów społecznościowych zapowiedział fundamentalne zmiany w sposobie podejścia do swojej pracy. Obszerny komentarz opublikował właściciel firmy, Mark Zuckerberg.

Pomimo wielokrotnych obietnic składanych miliardom użytkowników na całym świecie - że mogą kontrolować sposób udostępniania danych osobowych - Facebook podważył wybory konsumentów.
– Przewodniczący FTC, Joe Simons

Kara w wysokości 5 miliardów dolarów jest bezprecedensowa w historii FTC. Odpowiadając przed komisją, Facebook powiedział, że będzie postępował zgodnie z rygorystycznymi wytycznymi oraz indywidualnymi certyfikatami, mającymi na celu zapewnienie działającej kontroli prywatności. Facebook utworzył także komitet, który będzie spotykał się co kwartał, aby upewnić się, że firma spełnia swoje zobowiązania.

Reklama

Mark Zuckerberg odniósł się do sprawy, pisząc, że firma osiągnęła porozumienie z komisją i zgodziła się zapłacić tę historyczną grzywnę, a także zapowiadając poważne zmiany strukturalne dotyczące budowania produktów i działania firmy. Sprowadza się to m.in. do zbliżenia kontroli prywatności do kontroli finansowej. Menadżerowie firmy, wliczając w to Zuckerberga, będą musieli certyfikować całą związaną z tym pracę, by upewnić się, że spełnia zobowiązania dotyczące prywatności.

Aby to zaimplementować, musimy przejrzeć nasze systemy techniczne i udokumentować wszelkie zagrożenia prywatności oraz sposób, w jaki się nimi zajmiemy. Idąc dalej, gdy będziemy wprowadzać nową funkcję korzystającą z danych lub modyfikować istniejącą funkcję, by korzystała z danych na nowe sposoby, będziemy musieli udokumentować wszelkie zagrożenia prywatności oraz sposób, w jaki im zapobiegniemy. Spodziewamy się, że ta ważna praca będzie potrzebowała setek inżynierów i tysięcy osób z całej firmy. Spodziewamy się również, że zgodnie z tym procesem budowanie nowych produktów będzie trwało dłużej.
– Mark Zuckerberg, CEO Facebooka

Szef Facebooka dodał, że zobowiązania firmy sięgają daleko ponad nakazy komisji. Ich wprowadzenie ma zminimalizować ryzyko pomyłek w przyszłości i zapewnić silniejszą ochronę prywatności dla wszystkich. Być może dopiero teraz Facebook stanie się gigantem prywatności i wzorem do naśladowania, choć z drugiej strony może to wyglądać jak robienie dobrej miny do złej gry.

Źródło: https://newsroom.fb.com/news/2019/07/ftc-agreement/

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia