Web Connector dla Excela, znany też jako funkcja "Pobierz dane z sieci Web", to potężne narzędzie, które pozwala połączyć arkusz kalkulacyjny ze stronami internetowymi i pobrać z nich dane, a także je odświeżać. Web Connector korzysta z technologii Power Query. Teraz ta funkcjonalność została rozszerzona.
Co nowego w łączniku internetowym Excela?
Web Connector otrzymał dwie nowe funkcjonalności:
- Sugerowane tabele: autowykrywanie tabel dla łatwej strukturyzacji danych.
- Dodaj tabelę z użyciem przykładów: funkcja ta pozwala Ci dostarczyć przykłady tego, jak chcesz, aby wyglądały Twoje dane, a następnie wybrać spośród struktur tabel wygenerowanych przez AI na podstawie Twojego przykładu.
Jak korzystać z Web Connectora w Excelu?
Nowy łącznik internetowy jest dostępny w ramach subskrypcji Office 365 i Microsoft 365. Aby z niego skorzystać:
- Otwórz program Excel i utwórz nowy skoroszyt lub otwórz istniejący.
- Przejdź do zakładki Dane i w sekcji Pobieranie i przekształcanie danych kliknij Z sieci Web.
- Wklej adres URL strony i kliknij OK, a następnie Połącz.
- Otworzy się okienko Nawigator, w którym zobaczysz Sugerowane tabele.
- Możesz też kliknąć przycisk Dodaj tabelę z użyciem przykładów. Otworzy on interaktywne okno, w którym zobaczysz zawartość strony internetowej. Możesz wskazać parę przykładów ze strony dla każdej kolumny. Power Query wydobędzie dane, które pasują do wzorca.
- Jeśli dane wyodrębnione ze strony są w porządku, kliknij OK, aby dodać je do listy, i wybierz niestandardową tabelę, która została utworzona.
- Możesz teraz użyć opcji Przekształć dane, aby użyć edytora Power Query, lub Załaduj, aby wczytać dane do arkusza Excela.