Microsoft Edge ma teraz nową funkcję testową, która pozwala zapisywać strony internetowe jako dokumenty PDF. Testy prowadzone są w modelu A/B, dlatego nie wszyscy w Edge Canary zobaczą ją natychmiast. Funkcjonalność została osadzona w menu kontekstowym, dostępnym po kliknięciu obszaru strony prawym przyciskiem myszy. Już teraz może ją testować część Insiderów, spośród których niektórzy dzielą się zrzutami ekranu i opiniami.
Edge posiada wbudowane narzędzie przeglądania PDF, które pozwala użytkownikom otwierać i edytować dokumenty w tym formacie, ale też zapisywać witryny jako pliki PDF. Na dzień dzisiejszy konieczne jest używanie do tego funkcjonalności drukowania, a sam proces jest nieco skomplikowany dla części osób. Zmienia się to jednak za sprawą nowej opcji dostępnej wprost z menu kontekstowego.
Aby zapisać stronę jako PDF dwoma kliknięciami, musimy najpierw włączyć przełącznik "Pokazuj przycisk 'Zapisz jako PDF' w menu kontekstowym" w Ustawieniach > Wygląd > Menu kontekstowe (jak na zrzucie ekranu poniżej). Opcja znajduje się tylko w Microsoft Edge Canary (wersja 94.0.974.0) i tylko u części użytkowników — z racji testów A/B.
Dziś już mało kto zapisuje strony internetowe na dysku, ale czasami może to być przydatne. PDF nad klasycznym plikiem .htm ma między innymi taką przewagę, że wszystkie obrazy i inne elementy gromadzi w jednym pliku i bez tworzenia dodatkowego folderu. Zapisany tak dokument będzie zawsze taki sam, niezależnie od połączenia z Internetem, przeglądarki etc. Również dzięki temu lepiej nadaje się do druku.