Copilot w Microsoft Edge pomaga użytkownikom w codziennych aktywnościach w przeglądarce. Teraz zyskał on integrację z platformą zakupową Microsoft Shopping. Konwersacyjny asystent AI w formie czatu będzie służył nam pomocą w wyszukiwaniu ofert produktów w sklepach online. Jak to wygląda?
We wrześniu Microsoft zapowiedział integrację Copilot w Microsoft Shopping, a teraz jest już ona dostępna, aby ułatwiać nam zakupy w Sieci. Usługa została zaprojektowana, aby pomagać nam w krótszym czasie znaleźć to, czego szukamy. Możemy zadawać mu pytania, np. "jakie są pomysły na prezent dla nastolatka", albo nawet wpisywać pojedyncze frazy, takie jak "adidaski", a sztuczna inteligencja zajmie się resztą i postara się wywnioskować, o co nam chodzi. Nie musimy więc znać dokładnej nazwy produktu. Model językowy dość dobrze odczytuje nasze intencje.
Copilot przedstawi nam krótki opis kategorii produktów i zada pytania, aby doprecyzować wyniki. Popularne odpowiedzi znajdują się w dymkach nad okienkiem wiadomości i wystarczy je kliknąć. My, testując to doświadczenie, wpisaliśmy "adidaski". Copilot zapytał, czy chodzi nam o buty sportowe znanej marki, czy o narty. Wybraliśmy te drugie. Asystent opisał jeszcze rodzaje nart i poprosił nas o wybranie: "Czy jesteś zainteresowany nartami skiturowymi, czy wolisz narty zjazdowe?", a następnie "Jakiego rodzaju nart zjazdowych szukasz? All mountain, race, slalom, gigant, czy freeride?" i "Czy jesteś początkującym, średniozaawansowanym, czy zaawansowanym narciarzem?". Po przejściu przez te pytania Copilot zapytał, czy chcemy zobaczyć kilka propozycji, a następnie zaprezentował je na liście wraz z opisami.
Copilot w Microsoft Shopping jest już dostępny we wszystkich przeglądarkach, niemniej jednak Microsoft twierdzi, że najlepsze doświadczenie (i oszczędności) uzyskamy w Microsoft Edge.
Źródło: https://blogs.windows.com/msedgedev/2023/11/13/ai-powered-edge-holiday-season/