Zamknij komunikat

Nowy Office 2013
Do góry Skomentuj

Microsoft walczy z obejściami aktywacji Windo...

Microsoft walczy z obejściami aktywacji Windows 7

Microsoft w ramach ulepszania swojej antypirackiej technologii wydał zaktualizowane narzędzie do sprawdzania oryginalności systemu Windows 7. Jest ono dostępne do pobrania na Download Center firmy Microsoft, a w niedługim czasie zagości na Windows Update.

Windows Activation Technologies to technologia, która w Windows 7 jest następcą WGA (Windows Genuine Advantage). W jej skład wchodzą komponenty odpowiedzialne za aktywację oraz walidację systemu. Najnowsze wydanie potrafi skutecznie wykryć przeszło 70 znanych metod obejścia aktywacji, które są na bieżąco badane przez Microsoft. Firma ma w tym bowiem swój interes - zwiększa szansę na kupno systemu w sklepie przez pirata, który już nie może obejść aktywacji. Ale zasilenie swojego konta to nie jedyny powód, dla którego Microsoft walczy z piractwem. Okazuje się, że na 500 pobranych z Sieci systemów Windows 7 (wraz z "witaminkami") 160 zawierało szkodliwy kod dołączony przez udostępniających nielegalne zasoby (za Media Surveillance). Oznacza to, że pobierając Windows 7 z Internetu narażamy się na ryzyko pobrania złośliwego oprogramowania na poziomie 1 do 3.

Aktualizacja pojawi się w ramach usługi Windows Update jako opcjonalna aktualizacja o stopniu istotności "ważny". Jej zainstalowanie na komputerze, gdzie zostanie wykryta próba obejścia aktywacji, spowoduje wyświetlenie cyklicznych powiadomień o konieczności uzyskania Windows 7 z legalnego źródła. Ponadto zmieni się tapeta pulpitu na czarną.

Adam Stępień
19 lutego 2010, 14:22
15 022
Odsłony
Adam Stępień
19 lutego 2010, 14:22
15 022
Odsłony



Komentarze

Rozwiązanie jest proste Windows Update - OFF
Mariusz, 19 lutego 2010, 21:50
Nie trzeba off, tylko trzeba wylaczyc ptaka, nie sciagac update nr. KB971033 i tyle. To jest walka z wiatrakami.
Radek USA., 20 lutego 2010, 03:23
Rozwiązanie jest banalne - mieć oryginał systemu, a nie "pirata".
Made Brata, 20 lutego 2010, 11:59
Niby masz racje. Z tym ze w Polsce przez lata dokonalo sie wiele przemian w tym i wieksze zarobki. W USA w 1992 roku kupowalem Full Windows 95 za $45 dolarow. Po 18 latch nic w USA sie tak na prawde nie zmienilo. Zarobki i zyski sa na tym samym poziomie. A Windows 7 kosztuje dzis ponad 300 dolarow. Pewnie za nastepne 18 lat juz o nowej nazwie Windows 15 lub moze 20, bedzie kosztowal $4000 tys. Czyli wartosc 1/3 samochodu w USA. Rozumiem wyzsze ceny w krajach, gdzie wzrosly ceny wyplat czy produkcji. Ale w USA ceny produkcji spadaja od lat, bo duza konkurencja. Glowe daje ze dzis wybicie krazka Windows 7 kosztuje 2x mniej jak Windows 95 z roku 1992 jak kupowalem. Na chciwosc Microsoftu jest tylko jedna rada. Windows 7 Rapidshare. 
Radek USA, 20 lutego 2010, 12:24
Radek USA - masz racje, to jest prosta "zasady rynku" Straty w firmie zmniejszają podnosząc ceny, i tu się kółko zamyka bo droższy Windows jest dla bogatszych klientów Osobiście sądzę że powinni sprzedawać licencje na Windows okresowo Dajmy na to z 8-10 lat 2 lata temu kupiłem oryginalnego Xp bo taki mi wcisnął sprzedawca wraz z nowym komputerem (twierdził że Vista to syf) No dobra ale co teraz tym Windowsem (379zł) jak firmy przestają go wspierać? Kupywać nowego tym razem za min. 400zł? Po prostu zdzierstwo
Mariusz, 20 lutego 2010, 14:13
Zgadza się to jest oszustwo wszyscy ci co kupili niedawno xp żałują bo powinny systemy być owiele tańsze na lata. Dlatego popieram krakowaie windowsa bo można zbankrutować na windowsie gdy bym zaczynać swoją przygodę od 95 i po roku wydania kolejnego systemu go kupic do bym wydać trzeba było z 5 000zł a gdzie komputer i inne softy bo nie oszukumy się czysty windows do G
Marcin94, 20 lutego 2010, 21:05
Bądźmy szczerzy, 400 złotych (minimum) dla przeciętnego użytkownika komputera to bardzo duży wydatek... i to tylko po to, żeby posiedzieć w internecie, posłuchać muzyki albo obejrzeć film? Na dodatek w wieku kiedy nie ma się stałego dochodu, albo nawet studiuje ale zarabia śmieszne pieniądze? Dla mnie Windows powinien kosztować minimalnie tyle co dobra gra komputerowa (90-130zł) wtedy to by była inna bajka, bo każdy wydałby tą stówkę dla świętego spokoju, a tak? Sami widzicie. Osobiście nawet nie myślałem, że jest ponad 70 różnych "aktywatorów". Poza tym na świecie panuje prosta zasada - po co płacić za coś co mogę mieć za darmo?
radziuxd, 20 lutego 2010, 22:51
@radziuxd " Poza tym na świecie panuje prosta zasada - po co płacić za coś co mogę mieć za darmo? " - czyli co ukraść. Dość ciekawe spostrzeżenie. Oby Ciebie nie spotkała osoba wyznająca podobną filozofię, i ją zastosowała w stosunku do Ciebie. 
Made Brata, 21 lutego 2010, 11:53
@radziuxd A przeciętnego użytkownika było wcześniej dać minimum te 1500, 2000 zł za komputer, jak nie więcej... Najwidoczniej w świecie jesteś hipokrytą, no chyba że komputery też są tanie jak barszcz. Jaka szkoda, że nie można "spiracić" karty graficznej i innych części... Człowieku, zastanów się zanim coś napiszesz...
Goyaka, 21 lutego 2010, 15:36
micro$oft  jest chciwy bo cena systemu 7ki minimum 500zl to jest chciwosc gdyby dali cene 200zl sprzedaloby sie wiecej i mniej mieliby piratow
aqq, 21 lutego 2010, 17:25
Dkladnie! Firma Macintosh zatrudnia podobna ilosc programistow, co Microsoft i maja podobne zarobki programisci. A Soft Macintosh kosztuje pare dolarow.
Boob USA, 21 lutego 2010, 18:37
@aqq - to na nowy procesor Intela jestes w stanie dac 1000zl, a na nowy system Microsoft Windows 500zl nie?!
Adam Stępień, 21 lutego 2010, 19:19
Adam Stępień!. Ludzie w Polsce sa przyzywczajeni od 50 lat do ciaglych podwyzek, i juz tak przywykli ze nie robi to na ludziach wrazenia. Bylem na Swietach w Polsce e grudniu, to wszystko kosztuje 2-3x drozej jak w USA. Amerykanie nie znaja slowa podwyzka, jesli wszystko od lat tanieje, a Microsoft w kolko podnosi ceny, kazdego nowego wydania. I w tym jest problem.
Boob USA., 21 lutego 2010, 19:27
ja ogólnie używam czarnej tapety :P ale winde mam legalną
yyy, 22 lutego 2010, 13:05
jak kupie nowy komp to i nowy system ale bez jaj cena 500 zł za krążek który po 3 latach będzie niepotrzebny bo wyjdzie nowa wersja tych samych okienek. Jak bedzię kosztował mniej to i będzie mniej piratów. Tylko po co obniżać ceny skoro można zarobić na naiwnych, którzy i tak zapłacą bo nie chce im się bawić w odznaczanie instalacji aktualizacji.
jacob, 23 lutego 2010, 15:05
Mam legalną wersję win 7 64 bit i w odstępie 2 miesięcy musiałem 3 krotnie aktywować system. Ostatnio wczoraj znowu po pobrNIU nowego polskiego security essentials ekran zrobił się czarny i wyświetliło że mogłem paśćofirą nielegalnego oprogramowania. Ile razy jeszcze mnie to spotka. Fałszywe alarmy denerwują.
Szymon, 23 lutego 2010, 18:51
Oj  kasiulo kasiulo zastanów się co ty piszesz Expert jest w tej chwili jedyną gazetą która jest przeznaczona dla zaawansowanych użytkowników i pracują tam naprawdę doświadczeni dziennikarze komputerowi którzy mówią pojęcie o systemach i komputerach. 7 to prawda mówią ludzie że jest to poprawiona wersja Visty ale trzeba przyznać że jest dużo lepszy od Visty.Ale Vista kurcze kto ci głupot naopowiadał że to nakładka Graficzna na Xp z dodaniem kilku funkcji w Viście przebudowali znacznie jądro OS i jest ono zupełnie innym systemem od XP i nie rożni się tylko grafika i dodaniem kilku funkcji ale przede wszystkim szybkością.Poważną wadą Visty jest nie kompatybilność z Xp i to duży błąd MS
Maro 112, 24 lutego 2010, 10:27
KasiulaSweet23-sorry ale ty naprawde nie masz pojecia o czym piszesz!!!! jesli chodzi o linuksa ktos napomknal o tym to co jakisz czas poprawiaja jadro danej dystrybucji jako poprawka ale linuk to zupelnie inna bajka:)  windows nigdy by czegos takiego nie wykonal jako poprawy jadra sterego systemu bo to jest nie oplacalne dla niego poprawka service pack- sluzy jedynie o poprawe funkcjonowania systemu i jego ewentualnym przyspieszeniu, zalatanie luk:) pozdrawiam
giacomo, 24 lutego 2010, 11:46
giacomo: nie do końca masz rację... ServicePack1 do Visty między innymi poprawkami zmienił również jądro systemu... od SP1 jest ono takie same dla Visty i W2K8...
Andrzej.K, 24 lutego 2010, 19:27
witam mozliwe ze bylo cos poprawiane w viscie na jadrze-jest tyle tego ze nie da sie wszystkiego zapamietac i dostrzec:) ale szczerze  nie za bardzo ten system nadaje sie do uzytkowania:) opowiedz dla pana Andrzej.K pozdrawiam
giacomo, 24 lutego 2010, 21:09
 
<h1>Mi osobiście podoba się sam tytuł tego "newsa". Microsoft walczy z obejściami aktywacji Windows 7. Jakby trafić w sendo to walczy właście sam ze sobą lub też walczy z tym co sam zrobił ;) Nie rozdrabniajcie się użytkownicy systemów na pieniądze lub na temat. Pozdrawiam.
produkt tłoczony, 24 lutego 2010, 22:15
Witam,wlasnie przegladam fora z systemami i to co widze to wlasnym oczom nie wierze.Tydzien temu na profilu linux malo co bylo ludzi teraz multum i jedno pytanie"chce przejsc na linuxa ubuntu jak go zainstalowac po polsku".Normalnie jestem w szoku,coraz wiecej ludzi zaczyna sie interesowac alternatywa,czyzby propaganda anty piracka MS poszla w innym kierunku niz sie tego spodziewal MS,osobiscie mam win7 orginala.ale cos czuje ze z zalozenia MS myslalo ze jak pogonia piraty to ludzie zaczna kupowac orginaly,okazuje sie ze chyba MS sie przelczyl,kiedys mialem ubuntu i mandrive i mile wspomnam te systemy i nie wiem czy jak bedzie tak dalej szlo z coraz wiekszym zainteresowaniem linuxami to sam  nie przejde ponownie na ktoras z wersji linuxa.Ludzie zaczeli madrzec hahah brawo ludziska gonic monopolistopw hahah 
mirek, 25 lutego 2010, 00:17
Jesli nic nie tworzysz, nie zarobkujesz dzieki komputerowi, to mozesz uzywac kazdy system. Ja uzywam system Windows 7 z przymusu. Bo 100% moich programow, nie ma odpowiednikow pod inne systemy.
Rys45., 25 lutego 2010, 00:24
Microsoft dobrze wie, ze 80% uzytkownikow Systmu Windows, uzywa Programy, ktore dzialaja tylko pod Windows. Za alternatywne programy jak Photoshop, Premiere Pro, Vegas Pro, Sound Forge, na Linuxie dziekuje. To nie Microsoft rzadzi, tylko firmy piszace oprogramowania pod systemy. Oraz producenci drukarek, skanerow, ploterow i innych urzadzen.
Rys45., 25 lutego 2010, 00:32
witaj@mirek,widzialem te posty na forach ,masz racje od kiedy MS zaczął scigac piraty zainteresowanie linuxem wzroslo,coraz wiecej osob dopytuje sie o ubuntu,kubuntu,mandrive,suse.Czyzby MS nieswiadomie zaczal promowac linuxa,hmm wydaje mi sie ze mieli nadzieje ze osoby na pirackich wersjach windows przejda na orginaly,ale cos mi sie wydaje ze rezultat bedzie odwrotny.
Adam, 25 lutego 2010, 14:10
@Rys45 nie zgadzam się z Tobą, że 80% osób używa programów, które nie mają odpowiednika na linuksa. To prawda, że nie ma na niego dostępnych takich aplikacji jak Photoshop, ale powiedz szczerze ile znasz osób, które posiadają legalne wersje tego programu. Osobiście znam kilka osób, które twierdzą, że nie mogą obejść się bez PS, ale tak naprawdę jedyne co na nim robią to przycinanie zdjęć i inne proste zadania jakie można z powodzeniem wykonać w Gimp-ie. Tak samo gadu-gadu ma swój odpowiednik w postaci kadu, które nie jest tak ociężałe. Co do wypowiedzi KasiulaSweet23 to można bez problemu zmienić jądro linuksa a nawet je przeglądać i edytować według własnego uznania. Dodatkowo jeśli ktoś ma odpowiednie umiejętności może sam stworzyć dystrybucję linuksa dostosowaną do indywidualnych potrzeb i upodobać.
Max772, 3 marca 2010, 06:54
Gimp, OpenOffice, Firefox, Vlc itd - to wszystko jest linuxowe i instalowane przez ludzi na windzie. Po co? Jeden krok i macie to samo na Mint lub Ubuntu bez instalacji programów i sterowników. Wszystko jest gotowe po instalacji. Do aparatow, skanerów i drukarek też. I do tego co parę dni sam proponuje uaktualnienia. Zero firewali i wirusów. buty to nie adidasy gazeta to nie wyborcza napój to nie cola
kawalerzysta, 10 marca 2010, 11:53
Radek USA - w 1992 za 45 $ dolarów to mogłeś kupić 3.1 na dyskietkach - premiera Windowsa 95 w Stanach 24-08-1995 - a obecną siódemkę Ultimate dla uczących można kupić za 99$ - tłoczenie krążków to jedno a zysk dla twórców i producentów to drugie. A ogólnie z tamtej strony to wielka bufonada - 4000$ to wartość jednej trzeciej samochodu - syrenki z polski czy malucha?
Jasiek, 21 marca 2010, 17:25
Rok temu kupiłem 3x Vista do domu - ponieważ kupowałem 3 komputery na zamówienie (czyli bez systemu) i chciałem być legalny. Uważam, że powinienem mieć prawo do upgrade ich do W7 za niewielką cenę (max 150zł/szt). Skoro tak nie jest to rapidsh-win7 a ew. kupię za rok czy dwa win8.
Tomek, 22 marca 2010, 00:03
W sumie to również popieram walkę z monopolem nawet drogą nieuczciwą. Czy to systemy czy nagrania muzyczne - to nie są ceny na polski rynek, tylko każdy w tym łańcuchu chce się nachapać. Pazerność niech im bokiem wyjdzie. Jak to pięknie brzmi - ceny mamy światowe , tylko jakie zarobki ???
Gal, 30 marca 2010, 22:55
Ja znalazłem obejście legalizacji i wirusów "Ubuntu 10.10" o to ono. Kradzież nawet w szczytnym celu to nadal jest kradzież.
ping, 17 kwietnia 2011, 14:30

Dodaj swój komentarz

Zasady publikacji komentarzyZasady publikacji komentarzy

Redakcja CentrumXP.pl nie odpowiada za treść komentarzy publikowanych na stronach Portalu
i zastrzega sobie prawo do usuwania wypowiedzi, które:

  • zawierają słowa wulgarne, obraźliwe, prowokujące i inne naruszające dobre obyczaje;
  • są jedynie próbami reklamowania stron internetowych (spamowanie poprzez umieszczanie linków);
  • przyczyniają się do złamania prawa bądź warunków licencyjnych oprogramowania (cracki, seriale, torrenty itp.);
  • zawierają dane osobowe, teleadresowe, adresy mailowe lub numery GG;
  • merytorycznie nie wnoszą nic do dyskusji lub nie mają związku z tematem komentowanego newsa, artykułu bądź pliku.