Zamknij komunikat

Nowy Office 2013
Do góry Skomentuj

Piraci ulepszają cracki aktywujące Windows 7

Piraci ulepszają cracki aktywujące Windows 7

Jeszcze przed premierą Windows 7 w internecie krążyły narzędzia pozwalające na aktywację tego systemu. Ostatnio pojawiły się ich uaktualnione wersje pozwalające zarówno obejść aktywację, jak i zniwelować efekty uboczne wynikające z nieprzeprowadzenia jej w prawidłowy sposób.

Działanie tego typu narzędzi polega na dezaktywacji technologii antypirackiej Windows Activation Technologies poprzez usunięcie, modyfikację czy zablokowanie dostępu do wszelkich plików odpowiedzialnych za licencję i aktywację Windows. Dotychczas po upłynięciu 30-dniowego okresu próbnego, użytkownik tak aktywowanego systemu zachęcany był do zalegalizowania go m.in. poprzez komunikaty „Ta kopia systemu Windows nie jest oryginalna”. Korzystanie z systemu było możliwe, jednak stawało się ono nieco uciążliwe. Piraci znaleźli jednak sposób na pozbycie się tych niedogodności i udostępnili uaktualnione cracki pozwalające aktywować dowolną wersję systemu Windows 7 oraz Windows Server 2008 R2. Oprócz dezaktywacji technologii WAT, poprzez wyłączenie odpowiednich usług oraz zmodyfikowanie niektórych plików DLL usuwają one wszelkie komunikaty i utrudnienia, a także pozwalają pozytywnie przejść walidację WGA.

Próby ominięcia mechanizmów aktywacyjnych różnych wersji systemu Windows podejmowane są od dawna. Można się domyślać, że Microsoft jak zazwyczaj zablokuje możliwość korzystania z niewłaściwie aktywowanego systemu przy okazji wydania dodatku Service Pack czy nawet pojedynczych aktualizacji.

Przemysław Dziak
11 listopada 2009, 22:39
23 117
Odsłony
Przemysław Dziak
11 listopada 2009, 22:39
23 117
Odsłony



Komentarze

Microsoft do dnia dzisiejszego nie poradzil sobie z tym na Windows XP, Windows Vista 32bit-64bit. Juz widze jak sobie poradzi z Windows 7.
Rys45., 11 listopada 2009, 23:16
Wiem, wiem zaraz się na mnie rzuci większa grupa przeciwników, ale moim zdaniem lepiej kupić legalną wersję systemu niz bawić się w jakieś cracki i temu podobne.
Petro, 12 listopada 2009, 00:05
Moze i masz racje, ale przy tych cenach to dla mnie wydatek spory. Uzywam laptopa i komputer stacjonarny, zona i syn podobnie laptop i stacjonarny, corka tylko sam laptop. W sumie musialbym zainwestowac w 7 sztuk Windows 7.
Rys45., 12 listopada 2009, 03:09
Tyle sprzętu, a Ty nie masz kasy choćby na wersję oem ?
h141, 12 listopada 2009, 03:40
Powinniście jeszcze podać linka do nowego cracka :P @h141: A Ty masz, żeby zabulić 7x396zł za wersję oem ? Kogo stać wybulić ponad 2700zl ? Pamiętaj, że wersja oem jest przypisana do sprzętu, więc on musi kupić dla każdego osobny pakiet oem...
AIRmin, 12 listopada 2009, 06:57
OEM jeśli kupuje ze sprzętem, w tym wypadku to chyba wersję pudełkową musiałby kupować.
Gucio, 12 listopada 2009, 09:27
@AIRmin, @Gucio - mądry Polak po szkodzie. Zamiast przewidzieć i wykazać się odrobiną odpowiedzialności, nabyć komputer z systemem_oem - kupowany jest ten tańszy bez systemu lub z linuchem no a potem problem "bo Windows taki drogi a teraz to trzeba wersję box już chyba..". Cóż.. niewiedza nie tłumaczy kradzieży. Płacz że system drogi to normalka ale o tym, że tyle sprzętu dużo kosztuje i musi być taką osobę na system stać - to już cicho-sza (a windows to cena porównywalna do jednego z komponentów komputera.. karty graficznej, dysku twardego itp). Pewien jestem, że jeśliby można było ukraść komputer na zasadach kradzieży oprogramowania, pod większością newsów o nowych procesorach czy laptopach również by się pojawiały głosy oburzenia i kpin że producent taki drogi sprzęt to sobie może wsadzić w d..pę
b0, 12 listopada 2009, 11:14
O ironio, MS wydało kupę kasy na zabezpieczenia Win7, a taki hacker w warunkach domowych złamał zabezpieczenia bez najmniejszych problemów. Jeszcze trochę i tak zmodyfikują pliki DLL że nawet aktualizacje i SP nie wykryją że ktoś ma nielegalny system (wyprzedzą MS) Gdyby system był tańszy to nikt by się nie bawił w crackowanie a i MS zarobiłby więcej kasy i lepiej by na tym wyszedł. I informacje o tym że Win8 już w drodze (za 3 lata). Kto kupi legalny sys Win7 żeby za 3 lata znowu wydać 1200zł, bo po prwmierze Win8 MS zapomni już o Win7 tak jak teraz zapomina już o Vista. Ciężka ta polityka MS.
GONZAL, 12 listopada 2009, 12:25
@b0: Ten tekst to chyba nie do mnie :P Tak się składa, że kupiłem nowy komputer z Upgradem do Windows 7 :D Więc mam oryginalny system, jak i miałem oryginalną Vistę... :D
AIRmin, 12 listopada 2009, 14:29
@AIRmin - dla Ciebie też, poniważ napisałeś " A Ty masz, żeby zabulić 7x396zł za wersję oem ? Kogo stać wybulić ponad 2700zl ?" Podałeś tym samym cenę systemu, podając przy tym ilość spornych komputerów i pytając się o to kogo stać :) @GONZAL - "Gdyby system był tańszy to nikt by się nie bawił w crackowanie a i MS zarobiłby więcej kasy" - stwierdzenie naiwnego dziecka. Tańszy soft, np WinRAR czy TotalCommander, WinampPRO i wiele innych też są crackowane lubich numery seryjne udostępniane w sieci. Musieliby wypuścić system za cenę nośnika żeby się nikomu nie chciało MS okradać. Co do wydawania kolejnych wersji OS za 3 lata to jest to sprawa normalna (win 98, win98SE(1999), Win2000, WinXP(2001)- jedynie w przypadku XP był wyjątek z dłuższą przerwą o czym MS informował. Poza tym przesiadka na nowy system nie jest przeca obowiązkowa.
b0, 12 listopada 2009, 14:53
Co z tego że Microsoft zablokuje aktywatora w SP jak za góra 2 dni powstaną tak zwane "Windows 7 SP1 Activator". Tak samo było z Vistą po SP1. Na następny dzień już były aktywatory. Nieważne jakie działanie producenci podejmą, to i tak piraci złamią każde zabezpieczenie. Wszystko to tylko kwestia czasu. Według mnie problem piractwa w Polsce istnieje z powodów cen. Windows 7 HP kosztuje 400 zł, mało kogo stać. Ja mam oryginalnego XP i ja uważam, że gdyby Microsoft wporwadził coś takiego, że ten kto ma oryginalną licencję na jakiegoś Windowsa np, 2000, XP czy Vista może zakupić Windows 7 za mniejszą opłatą np. 100 zł. Z takiego czegoś ludzie by częsiej korzystali niż kupowanie kolejnej licenicji za 400 zł. I nie wiem czy dla MS nie byłoby to większym zyskiem.
Mateusz, 12 listopada 2009, 15:29
[size= small">Dokładnie Rys45 ma racje. Czasy gdzie dominował jeden komputer w całej rodzinie, minęły bezpowrotnie. Znam wiele rodzin z dwojgiem i trojgiem dzieci, gdzie dziś każdy ma swój osobisty komputer dla siebie. Komputery tanieją a systemy drożeją. U mnie jest podobna sytuacja jak u Rys45. Microsoft już dziś, powinien wypuszczać pakiet rodzinny. A standardem powinien być jeden system na 4 komputery. [/size">



Radek., 12 listopada 2009, 16:04
Można też iść na studia i dostać Windows z MSDN AA (na UMK nie trzeba być na kierunku informatycznym).
aaa, 12 listopada 2009, 18:22
Ja bym się bał używac Windowsa z nielegalnego źródła. Robię rochę przelewów przez net, skąd mam wiedzieć, czy te dane które wpisuje w okienko nie idą gdzieś dalej? Na szczęście mam legalny Win 7 HomePremium OEM. A jak ktoś ryczy, ze drogo to na Allegro są jeszcze niższe ceny niż na... pewnym sklepie internetowym ;).
Piotrek, 12 listopada 2009, 18:48
b0: Napisałem tak tylko bo się wymądrzasz... Nie narzekam na ceny... Ale Rys 45 tych kompów na raz na pewno nie kupił, a nowy system to już by musiał...
AIRmin, 12 listopada 2009, 18:53
Posiadam dwa kompy na obu mam legalne windowsy,chętnie bym zaktualizował je do Windows7.Niestety nawet wersje oem są dla mnie troszkę za wysokie.Niezłym posunięciem było wydanie pakietu Office2007 dla użytkowników domowych za niecałe 200zł. na trzy stanowiska.Dzięki temu mogę pracować na legalnym oprogramowaniu również w domu.Dlaczego nie mogą wydać podobnie Windowsa,wiele osób pewnie by się skusiło i firma lepiej by na tym wyszła.A tak najlepiej ponażekać na złych piratów którzy okradają jedną z najbogatszych firm na świecie.
WITEK, 12 listopada 2009, 21:48
AIRman - nowy system by musiał kupić na wszystkie na raz tylko w przypadku, kiedy by chciał korzystać nadal ze wszystkich od razu, w przeciwnym wypadku też by mógł kupować po 1-2 licencji :) To tak jak z obowiązkowym OC dla samochodów. Też byś policjantowi tłumaczył że te 7 samochodów co je zatrzymali do kontroli a są Twoje - kupowałeś po jednym i było stać a OC to byś musiał od razu wykupić i za drogo? A że rodzina wszystkimi samochodami jeździ to już wporzo? ;D
b0, 13 listopada 2009, 08:15
@b0: No pewnie, że może... Jednak z tej konwersacji tak wyszło... Wszystko można po kolei... Mało kogo stać, żeby kupować coś od razu w dużych ilościach... :P
AIRmin, 13 listopada 2009, 09:27
a ja się przyznam iż kożystam jeszcze obecnie z pirata. zainstalowałem Win 7 w tydzień po ogłoszeniu uzyskania statusu RTM (obraz Ultimate RTM 7600 który wyciek z Lenowo ). Po 2 kolejnych tygodniach miałem już płyte z plikami językowymi  :) podobnie bylo z vistą ( lecz po miesiącu powróciłem do XP) Teraz wiem co potrafi i jak dziala win 7 - i w najbliższym czasie zakupie sobie Ultimate BOX . Piractwo jest złe, ale jest to doskonały sposób do Testowania Software.
ktoś nielubiany, 14 listopada 2009, 10:48
a mnie wkurza że nikt z microsoftu nie porównuje zarobków w danym kraju i nie dostosowuje cen do potreb rynku. W polsce win7 jest kilkanaście razy droższy niż w stanach np. na ebayu. dlatego zamierzam piracić ;) pozdro.
-,-, 14 listopada 2009, 11:51
Irytują mnie te "matołki" co piszą, że Windowsy są za drogie. Cena Windowsów jest optymalna, a że niektórzy kiepsko zarabiają i wydaje im się, że ta cena za duża dla nich, no to cóż, już ich problem, trzeba było się uczyć, zdobywać dyplomy i kwalifikacje, a nie wódkę pić. Biedny kradnie i będzie kradł, a bogaty nie musi i Microsoft doskonale o tym wie.
Aro, 14 listopada 2009, 13:37
@Aro: Tylko jest jeden ploblem bo w większości kradną ludzie bogaci niż biedni. Im człowiek bogatrzy tym bardziej pazerny...
zeb, 14 listopada 2009, 16:09
@zeb: Zgadzam się z Tobą całkowicie... Kto ma dużo, chce jeszcze więcej... Niekoniecznie w uczciwy sposób...
AIRmin, 14 listopada 2009, 16:47
@Gucio: Możesz nabyć Windows 7 OEM osobno bez konieczności kupowania nowego sprzętu, z tym że jeżeli np Ty go kupisz to w myśl zapisów licencyjnych OEM sam sobie musisz zapewnić pomoc techniczną.
Pablo, 14 listopada 2009, 21:02
Małe sprostowanie: jeżeli Ty go kupisz i sam zainstalujesz
Pablo, 14 listopada 2009, 21:03
A ja zamiast kraść cudzą wlasność wypaliłem obraz iso Debiana, zainstalowałem na dysku i jest ok. Siódemka jest bardzo dobrym systemem i jak nazbieram pieniądze to kupię. Aro - przyłączę się do kolegów  wyżej. W naszym pięknym kraju najwięcej kradną ludzie bogaci. Biedny może co najwyżej zwędzić piwo w warzywniaku. Top bogacz wykupuje za grosze majątek wielu pokoleń Polaków.
czytelnik, 14 listopada 2009, 21:19
Ja też jestem za kupnem orginalnego oprogramowania i legalnego , ale przy takich cenach to kradzież ze strony Microsoftu ,,,,,,niektórzy producenci zrozumieli złotą zasadę codziennie jedz po małej łyżeczce i zamiast sprzedawać gry po 200 zł lub 120  te same gry z nowym interfrejsem i nowszą oprawą zaczeli sprzedawać po 49 zł . To nie czcze gadanie lecz fakt . Przytoczę na dowód przykład pewnego producenta  który wypuścił już kultową grę Batelfild i kosztowała ona 200 zł niekupiłem,,, kupiłem ją jak kosztowała około 120 zł ,,,,a teraz jakże byłem miło zaskoczony kiedy to ta sama gra i nowsza kosztuje obecnie 49 zł. Uważam że jak kogoś stać to kupi orginał a jak nie to klops a straci na tym Wielmożny Gigant  Microsoft
limal, 15 listopada 2009, 15:04
A propo Microsoft też nie jest taaaaaki idealnie biały i nieskazitelny  podobno Microsoft w swoim produkcie narusza licencję GPL?  . Moim zdaniem za dużo jest piracenia , a raczej podejrzeń co do Giganta o te same praktyki o które my jesteśmy podejrzewani . I jakoś nie słyszałem żeby ktoś z tej firmy poszedł siedzieć oni się zawsze dogadają z kim trzeba. A systemy są drogie bo właśnie muszą się od kogoś znaleźć pieniążki na kary na adwokatów i na  działalność przemysłową rozumianą inaczej. Ale można się tylko popieniaczyć jak to  lubimy robić . Faktem jest  "chcesz to kupuj nie - to jesteś Janosik " :)

limal, 15 listopada 2009, 15:14
a dlaczego w polsce nie ma w sprzedaży instalacji rodzinnej tj. na 3 komputery jeden system? jesteśmy w eu i obowiązują nas prawa europejskie ale rynek systemu z microsyfu ma to gdzieś!! ja myślę, że powinniśmy zbojkotować decyzje o nie- dystrybuowaniu tej opcji w oplsce, czy my jesteśmy najbogatszym państwem w uni, że możemy płacić tyle za systemy? W anglii można kupić system z aktywacją na 3 kompy w domu od pierwszego dnia sprzedaży - przecież to jakaś paranoja!! jesteśmy wyzyskiwani przez microsyff
aqa, 17 listopada 2009, 09:28
Sztab-Antypiracki.pl informuje, że paserstwo programów komputerowych – zarówno umyślne, jak i nieumyślne – może także podlegać odpowiedzialności karnej przewidzianej w Kodeksie karnym, tj. karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do 5 lat 2 lub – w wypadku paserstwa nieumyślnego – karze grzywny, ograniczenia wolności lub pozbawienia wolności do lat 2, jakkolwiek w wypadku znacznej wartości rzeczy paserstwo nieumyślne zagrożone jest karą pozbawienia wolności od 3 miesięcy do 5 lat. Podstawa prawna: art. 291 i 292 w związku z art. 293 Kodeksu karnego
sztab antypiracki, 17 listopada 2009, 12:34
Ja mam legalnego Windowsa z uczelni, w ramach MSDNAA, do tego dokupiłem Office 2007 za niecałe 200 zł, Corela X4 za jakieś 250 zł i parę mniejszych programików (np. ACDSee). Jeśli inni producenci tak obniżą ceny swoich programów (np. Nero, Winrar) - też sobię kupię. A tak korzystam z darmowych freewareowych odpowiedników (7zip, Ashampoo, Winamp, Gimp, Skype, Mozilla, Avira). Gry też są coraz tańsze, za 20-50 zł można kupić dobry tytuł (hit sprzed dwóch, trzech lat), nie muszę wydawać 200-300 zł na najnowsze produkcje. Dzięki temu mam wszystko legalne i jest git. Producenci programów - czekamy na kolejne obniżki cen!
AS, 23 listopada 2009, 01:01
Tak jak powyżej!!! W czasie kiedy gry kosztowały w granicach 200 zł piraciłem je, teraz gdy ceny spadły jestem legalny. Niestety skorzystał na tym Microsyf, ponieważ chcąc być legalnym do końca byłem zmuszony zakupić mimo wszystko drogi system, plus na ich konto za edycję Office"a na 3 stanowiska. Dlaczego nie poszli za ciosem???
Qlas, 27 grudnia 2009, 14:54
albo skorzystac z oferty studenckiej(UK) 30 funciakow za w7 pro....nigdy wczesniej nie mialem oryginala bo mnie nie bylo stac....
nike_bytom, 29 grudnia 2009, 16:03
taki kolo jak aro zenada. co t oznaczy trzeba byl osie uczyc ? zarobki babci klozetowej w Uk pozwalaja na zakup z jednej pensji calego kompa z wyzszej polki (u nas okolo 2500-4000 zl) wiec nie bredz tu o nauce .zarabiajac 1200 zl (a tak zarabia ze 30-40 % polakow) nie stac cie na nic procz jedzenia zeby nei zdechnac z glodu . zostalismy niewolnikami we wlasnym kraju. ciesz sie , że dzieki mrowczej nauce zarabiasz srednia krajowa hahahaha
mat, 24 czerwca 2010, 13:46
Wszyscy biadolą że windows drogi i korzystają z piratów i się śmieją z linuchów Bo darmocha Ja korzystam z Ubuntu bo nie stać mnie na windę i się tego nie wstydzę Wstyd być złodziejem bo cena windy to nie jedyny wydatek. Ale znam takich żeby pograć w pasjansa moszą mieć windowsa, Płaczecie zę Winda 400zł drosza niż xa zachodzie to płacicie za piratów bo firma  musi gdzieś straty odbić. Możemy narzekać że firma nieuczciwa ale ona się obroni a nas zniszczy gdy złapie pirata i tyle
ping, 1 listopada 2010, 22:57
He jacy niekrórzy sa durni człowieku jeden z 2gim  jak masz chęć daj kase i kupuj win org a jak inni chca niech maja piratki co mnie to kto ma jakiego wina tak czy inaczej piraci bedą byli i beda zawsze nowi i bdb ze sa nowi bo duzo udostepnia czego normalnie bym nie mogł zobaczyc
Ble , 12 listopada 2010, 09:32
Nie stać mnie na drugi i trzeci samochód ,a by sie przydał hm ? Mam iść ukraść?
olo, 24 maja 2011, 15:37

Dodaj swój komentarz

Zasady publikacji komentarzyZasady publikacji komentarzy

Redakcja CentrumXP.pl nie odpowiada za treść komentarzy publikowanych na stronach Portalu
i zastrzega sobie prawo do usuwania wypowiedzi, które:

  • zawierają słowa wulgarne, obraźliwe, prowokujące i inne naruszające dobre obyczaje;
  • są jedynie próbami reklamowania stron internetowych (spamowanie poprzez umieszczanie linków);
  • przyczyniają się do złamania prawa bądź warunków licencyjnych oprogramowania (cracki, seriale, torrenty itp.);
  • zawierają dane osobowe, teleadresowe, adresy mailowe lub numery GG;
  • merytorycznie nie wnoszą nic do dyskusji lub nie mają związku z tematem komentowanego newsa, artykułu bądź pliku.