Zamknij komunikat

Nowy Office 2013
Do góry Skomentuj

Jedno "ale" w Windows 7

Jedno "ale" w Windows 7

W niespełna miesiąc od debiutu publicznej wersji beta systemu Windows 7 serwis neowin.net donosi o dość poważnym problemie w mechanizmie UAC.

Natarczywość UAC (kontrola konta użytkownika) w Viście to dla wielu osób jedna z głównych wad systemu. Dlatego w Windows 7 Microsoft postarał się, by interakcja użytkownika z UAC była na minimalnym poziomie. Aby dokonać zmian w ustawieniach Windows nie jest już potrzebne potwierdzanie swoich poczynań. Jest ono natomiast wymagane wtedy, gdy w systemie pragnie zmienić coś niezależny program. Jak się okazuje, istnieje prosty sposób na wyłączenie UAC (bez wiedzy użytkownika), który mógłby zostać zastosowany w złośliwym oprogramowaniu. Problem leży w kombinacji klawiszy zmieniającej „poziom natarczywości” UAC. Za pomocą prostego skryptu napisanego w VBScript można tę kombinację wyemulować i wyłączyć mechanizm bez interakcji użytkownika.

Jak dodaje neowin.net, Microsoft otrzymał już stosowną notyfikację, jednak do tej pory nie ma jeszcze odzewu z jego strony.

System Windows 7 jest już dostępny do pobrania. Więcej informacji o następcy Visty - w tym testy systemu, zrzuty ekranowe i prezentacje wideo - znajduje się w dziale Windows 7 na CentrumXP.pl.

Przemysław Dziak
31 stycznia 2009, 10:32
4 042
Odsłony
Przemysław Dziak
31 stycznia 2009, 10:32
4 042
Odsłony



Komentarze

Naszczęście jest proste rozwiązanie. Wystarczy ustawić UAC tak aby włączał się nawet przy zmanie ustawień. Może uciążliwe, ale bespieczne. Osobiście polecam.
Szymon, 31 stycznia 2009, 13:08
W ogóle nie rozumiem całej szopki z narzekaniem na UAC, przecież normalny człowiek codziennie nie zmienia ustawień i nie instaluje programów, a raz a miesiąc jakieś operacje może potwierdzić.

manocha, 31 stycznia 2009, 13:36
News nieco spóźniony. A tak apropo to to jest dopiero BETA i możliwe są błędy. Mam nadzieje, że w wersji RC (Gdyż BETY 2 nie będzie) ten błąd zostanie wyeliminowany

max772, 31 stycznia 2009, 13:40
miejmy nadzieje że posiadaczom 7 nic nie grozi, ale może majkrosoft wyda jakiś program łatający to za parę euro. Ja już swoje testowanie zakąńczyłem i choć do śmigania po necia świetnie się nadaję to w pewnym momencie zawiodłem się i szybko wróciłem do funkcjonalnego xp, a tu jest jak u mamy, błogo:-)

misza, 31 stycznia 2009, 23:29
Funkcjonalnego XP? Dla mnie Windows XP to już historia właśnie ze względu na niedostatki w funkcjonalności. Brakuje mi np. UAC, hybrid sleepu, wygodnej obsługi sieci Wi-Fi. Eksplorator w XP jest dla mnie po prostu archaiczny; wolę ten z Visty / Win7. Menu Start w Viście jest o wiele wygodniejsze, niż w Windows XP. To wychwalanie pod niebiosa XP-ka  mnie zwyczajnie śmieszy :)

Blasoft, 1 lutego 2009, 09:23
menu start i właśnie ekspolrator to akurat to co Mnie odpycha od siudemki (nie pamiętam jak to w visie było,dawno już nie korzystam) ,a testy z siudemką zakończyłem po tym jak mi przestał się uruchamiać, ten moment tuż po "spektakularnej animacji"
a co do wychwalania "pod niebiosy" xp to myśle że można było tego uniknąć ,gdyby producent zastosował coś naprawdę funkcjonalnego ,
 
kożystałeś z ubuntu? to jest naprawdę funkcjonalne menu "start"

misza, 3 lutego 2009, 15:50
Z dużym zaciekawieniem czekam na W7. Vistę zainstalowałem u siebie w firmie tylko na jen=dnej maszynie, aby móc testować swoje programy na tym systemie. Jak słyszę że u klienta jest XP to wiem, że mam tam komfortową pracę, jak Vista to włos mi się jeży już na samą myśl. Dobrze że MS tak szybko opracował nowy ststem bo Vista to jest pomyłka. Ci którzy piszą porównując Vistę z XP że w XP coś tam jest archaiczne to moim zdaniem nie mają racji. Jak dla mnie to najmniejsze znaczenie ma wygląd ikonek i czy pasek systemowy okna jest półprzezroczysty (swoją drogą to tragedia żeby czas procesora zabierać na takie głupoty), istotna jest natomiast komfortowa praca w aplikacjach w których pracuję i łatwość konfiguracji komputera.
Paweł, 7 lutego 2009, 10:38
akurat Paweł możesz sobie wyłączyć te przeźroczyste okienka. Z tym nie ma problemu. Chyba że ma się na tyle mocny procek, czy dużo pamięci, że z włączonymi efektami nie widzi się różnicy.
Praca w aplikacjach jest tak samo komfortowa, jak w XP-ku, a jako, że na co dzień programuje, to wiem co mówię. Łatwość konfiguracji kompa? Banalna w Viście, nie miałem żadnych problemów.
Powiem, że śmieszy mnie właśnie to, jak ludzie mówią o Viście, że to syf.
Co prawda, przez pierwszy tydzień i mnie Vista wkurzała, ale to dlatego, że byłem przyzwyczajony do XP-ka, ale teraz na XP nie wrócę, jak dla mnie Vista jest dużo lepsza, bardziej elastyczna, komfortowa.
Microsoft się trochę ugiął ludziom, bo w sumie po dobrym XP-ku, wyszedł kolejny dobry system. Inaczej sprawa się miała, jak wychodził XP, to był w sumie entuzjazm, bo po kijowym Me, ludzie domagali się dobrego systemu. Gdyby XP był do kitu, to ludzie przyjęliby Vistę z otwartymi rękoma. Dam sobie głowę uciąć.
Tak samo śmieszy mnie narzekanie na XP...nie podoba się? To Start->Run:msconfig->Disable/Enable UAC i po problemie....z resztą...z tym nie ma problemu, to ludzie sobie z UAC zrobili problem.

szczur, 8 lutego 2009, 19:23
sorki, w ostatnim zdaniu ma być "Tak samo śmieszy mnie narzekanie na UAC..."

szczur, 8 lutego 2009, 19:25
szczur - popieram w 100% to, co piszesz :)

Blasoft, 9 lutego 2009, 16:47
...popieram szczur-a

PZPR, 10 lutego 2009, 22:21
W7,jest super. W7 zainstalowałem jako drugi system na drugiej partycji. Pierwsza to Win XP. Mam możliwość dualnego startu. Żadnych problemów
z wybieraniem systemu. Botowalność obu systemów doskonała. W7 obecnie
jest moim ulubionym systemem. Szybki niezawodny mimo iż to tylko beta.
Na W7 mam zainstalowane wszystkie programy z systemu XP działają OK!.
Z chwilą pozyskania W7 zrezygnowałem z systemu Visty Home Premium.
Obecnie stałem się pasjonatem W7. W systemie tym mam dosłownie wszystko to co mi potrzebne do każdej pracy programowej. Czekam na pełny aktualny system. Czytając wszystkie wypowiedzi od szanownych internautuów, zwolenników systemu W7 nie zawsze się zgadzam z ich wypowiedzi. Trzeba wiedzieć co chce się od systemu z rozwagą można mieć dosłownie wszystko. Zależne jest to od jakości posiadanego sprzętu maszyny. Wtedy żaden problem. Ja wykonałem testy W7 nawet na słabych maszynach, wszystkie wypadły OK!. Przepraszam abym nie został żle zrozumiany. Gdyż jest to tylko moje zdanie co do W7. Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych tematem W7.Chętnie udziele możliwych porad.
 

Igor, 18 lutego 2009, 05:42

Dodaj swój komentarz

Zasady publikacji komentarzyZasady publikacji komentarzy

Redakcja CentrumXP.pl nie odpowiada za treść komentarzy publikowanych na stronach Portalu
i zastrzega sobie prawo do usuwania wypowiedzi, które:

  • zawierają słowa wulgarne, obraźliwe, prowokujące i inne naruszające dobre obyczaje;
  • są jedynie próbami reklamowania stron internetowych (spamowanie poprzez umieszczanie linków);
  • przyczyniają się do złamania prawa bądź warunków licencyjnych oprogramowania (cracki, seriale, torrenty itp.);
  • zawierają dane osobowe, teleadresowe, adresy mailowe lub numery GG;
  • merytorycznie nie wnoszą nic do dyskusji lub nie mają związku z tematem komentowanego newsa, artykułu bądź pliku.