Zamknij komunikat

Nowy Office 2013
Do góry Skomentuj

Użytkownicy mrożą Surface Pro 4, by rozwiącać...

Użytkownicy mrożą Surface Pro 4, by rozwiącać problem z migającym ekranem

Na problemy z migającym i przeskakującym ekranem od ponad roku narzekają niektórzy posiadacze Surface Pro 4. Problem doczekał się nawet kampanii Flickergate, w której ponad 1800 użytkowników skarży się na zmarnowane w sumie 2,8 mln dolarów przez wadliwy sprzęt. Część z nich stara się przywrócić swoje urządzenia do porządku bardzo niekonwencjonalnymi metodami. Czy umieszczenie tabletu w zamrażalniku to dobry pomysł?

Surface Pro 4 zamrożony

Chociaż idea zamrażania tabletu brzmi co najmniej dziwnie, metoda najwyraźniej działa. Jest tak dlatego, że migotanie ekranu jest problemem stricte sprzętowym, wynikającym z nagrzewania się tabletu podczas pracy. Rozwiązanie jest oczywiście tymczasowe, a po kilku minutach wszystko ponoć zaczyna się od nowa. Dla nieszczęśliwych posiadaczy tabletu to jednak ostatnia deska ratunku. Co na to Microsoft? Twierdzi on, że usterka dotyczy mniej niż 1 procenta wszystkich urządzeń Surface Pro 4 i nie sposób rozwiązać jej poprzez aktualizację oprogramowania. Firma zachęca użytkowników, którzy czują się poszkodowani, by skontaktowali się z pomocą techniczną Microsoft.

Jak na ironię problem z miganiem zaczyna się zwykle dopiero po wygaśnięciu gwarancji, a za wymianę pogwarancyjną trzeba zapłacić nawet 800 dolarów. Co więcej, poszkodowani z grupy Flickergate dowodzą, że problem pojawia się nawet po wymianie wadliwych egzemplarzy na zamienniki. Niektórzy użytkownicy zgłaszali na oficjalnym forum Microsoft, że mieli ten sam problem nawet po 3 lub 4 kolejnych wymianach. "Surface Pro są sprzedawane i wyceniane jako urządzenia premium. Microsoft powinien zatem odpowiednio zareagować, uznając istnienie problemu i oferując rozwiązanie. Jeśli przyczyną problemu jest wada sprzętowa, Microsoft powinien wycofać dotknięte nią urządzenia" - postulują autorzy Flickergate.

W zeszłym roku wpływowy amerykański magazyn „Consumer Reports” przestał rekomendować urządzenia od Microsoft, podając, że spośród 90 000 zbadanych użytkowników laptopów i tabletów prawie 25% właścicieli Surface'ów zaczyna doświadczać problemów pod koniec drugiego roku użytkowania. Urządzenia Surface mają też wyjątkowo kiepskie możliwości "naprawialności" - iFixIt przyznał tu Surface Pro 4 2/10 punktów. Z drugiej strony sprzedaż Surface nadal rośnie - w ostatnim kwartale była ona o 1% wyższa niż rok wcześniej.

Krzysztof Sulikowski
2 lutego 2018, 01:37
1 215
Odsłony
Krzysztof Sulikowski
2 lutego 2018, 01:37
1 215
Odsłony



Komentarze

Nie napisano jeszcze ani jednego komentarza. Twój może być pierwszy.

Dodaj swój komentarz

Zasady publikacji komentarzyZasady publikacji komentarzy

Redakcja CentrumXP.pl nie odpowiada za treść komentarzy publikowanych na stronach Portalu
i zastrzega sobie prawo do usuwania wypowiedzi, które:

  • zawierają słowa wulgarne, obraźliwe, prowokujące i inne naruszające dobre obyczaje;
  • są jedynie próbami reklamowania stron internetowych (spamowanie poprzez umieszczanie linków);
  • przyczyniają się do złamania prawa bądź warunków licencyjnych oprogramowania (cracki, seriale, torrenty itp.);
  • zawierają dane osobowe, teleadresowe, adresy mailowe lub numery GG;
  • merytorycznie nie wnoszą nic do dyskusji lub nie mają związku z tematem komentowanego newsa, artykułu bądź pliku.