Zamknij komunikat

Nowy Office 2013
Do góry Skomentuj

Microsoft wydaje krocie, reklamując Surface L...

Microsoft wydaje krocie, reklamując Surface Laptop w amerykańskiej TV

Odkąd na stanowisku CEO Microsoft zasiadł Satya Nadella, budżet giganta przeznaczony na reklamy znaczącą się skurczył - zwłaszcza, gdy porównać go ze starymi, dobrymi czasami Steve'a Ballmera. Firma skupiła się też bardziej na rozwijaniu oprogramowania komercyjnego, które raczej nie wymaga zbyt wielu reklam w TV. Zupełnie inaczej wygląda to w przypadku sprzętu, zwłaszcza tego kierowanego na rynek konsumencki. Amerykańscy telewidzowie oglądają reklamy praktycznie każdego nowego Surface'a, jednak tym razem Microsoft zadbał o to, by jego spoty nie ginęły w tłumie.

Jak wynika z raportu ADWEEK, Microsoft znacząco przekroczył swój typowy budżet na reklamy w TV i wydał grubo ponad 10,4 mln dolarów: "Po przeznaczeniu całego tygodniowego budżetu w wysokości 9,9 mln na nadawanie reklam Microsoft w zeszłym tygodniu wydał w sumie dodatkowe 4,8 mln ponad 10,4 mln. Na reklamy w trakcie America’s Got Talent przeznaczył z tej kwoty 606 tys., czyli więcej niż jakikolwiek inny reklamodawca". Dokładne dane pochodzą z raportu Kantar Media, który obliczył, że w zeszłym tygodniu na reklamy w amerykańskiej telewizji publicznej wydano 135 mln dolarów. Microsoft w tym zestawieniu zajmuje drugie miejsce, zaraz po Lions Gate Pictures, który wydaje fortunę reklamując swoje nowe filmy, takie jak The Hitman’s Bodyguard i The Glass Castle.

Spot - jak widać - kierowany jest do konsumentów, prezentując cechy i możliwości w Surface Laptop. Jak głoszą podpisy, jest to laptop piękny, świetnie brzmiący, potężny i przyjemny w dotyku, co może być komunikatem kierowanym do miłośników zarówno estetyki, jak i osiągnięć technicznych. Oczywiście nie ma tu żadnych odniesień do funkcji biznesowych czy specjalistycznych. Surface Laptop prezentowany jest jako sprzęt typowo użytkowy, spełniający codzienne potrzeby.

Czytelnikom CentrumXP i fanom technologii urządzeń Surface nie trzeba specjalnie przedstawiać, niemniej jednak Microsoft stara się dotrzeć także do tzw. przeciętnego odbiorcy, by w skrócie zaprezentować mu swoją propozycję laptopa. Czy te dodatkowe "drobniaki", które gigant z Redmond przeznaczył ostatnio na kampanię marketingową, zwrócą się z nawiązką? Tego dowiemy się najprawdopodobniej z następnego raportu kwartalnego, w którym Microsoft poinformuje o swoich przychodach z poszczególnych działów.

Krzysztof Sulikowski
17 sierpnia 2017, 18:43
1 239
Odsłony
Krzysztof Sulikowski
17 sierpnia 2017, 18:43
1 239
Odsłony



Komentarze

Nie napisano jeszcze ani jednego komentarza. Twój może być pierwszy.

Dodaj swój komentarz

Zasady publikacji komentarzyZasady publikacji komentarzy

Redakcja CentrumXP.pl nie odpowiada za treść komentarzy publikowanych na stronach Portalu
i zastrzega sobie prawo do usuwania wypowiedzi, które:

  • zawierają słowa wulgarne, obraźliwe, prowokujące i inne naruszające dobre obyczaje;
  • są jedynie próbami reklamowania stron internetowych (spamowanie poprzez umieszczanie linków);
  • przyczyniają się do złamania prawa bądź warunków licencyjnych oprogramowania (cracki, seriale, torrenty itp.);
  • zawierają dane osobowe, teleadresowe, adresy mailowe lub numery GG;
  • merytorycznie nie wnoszą nic do dyskusji lub nie mają związku z tematem komentowanego newsa, artykułu bądź pliku.