Zamknij komunikat

Nowy Office 2013
Do góry Skomentuj

Zyski płynące z linii Surface znacznie poniże...

Zyski płynące z linii Surface znacznie poniżej oczekiwań

Wszystko wskazuje na to, że opieszałość szkodzi nawet firmom pokroju Microsoftu. Z powodu długiego okresu, który upłynął pomiędzy premierą Surface Pro 4 a jego następcą, zyski z całej linii Surface spadły aż o 26% YoY w ciągu ostatniego kwartału. Co prawda gigant spodziewa się poprawienia sytuacji poprzez sprzedaż Surface Laptop, jednak dopiero w późniejszym czasie.

Paradoksalnie, cała sytuacja ma również swoje plusy. Podczas okresu w którym Microsoft nie posiadał jeszcze w swojej ofercie najnowszego Surface Pro, sporo innych firm postanowiło wykorzystać sytuację, tworząc własne wariacje najpopularniejszego urządzenia Surface. W efekcie powstała cała masa stylowych urządzeń, oferujących to, co w pracy najważniejsze – odpowiednią moc i praktyczność. W ten właśnie sposób gigant narzucił rynkowi (przynajmniej częściowo) swoją wizję dotyczącą komputerów przyszłości. Jeśli zaś chodzi o konsekwencje długofalowe, ostatnie straty oraz konkurencja powinny (przynajmniej w teorii) sprawić, że urządzenia Surface staną się bardziej konkurencyjne, chociażby poprzez redukcję ich ceny która dla wielu jest obecnie zbyt wygórowana.

Surface Pro 4, wzór do naśladowania

Jak ostatecznie wpłynie na rozwój linii Surface cała sytuacja, dowiemy się dopiero w przyszłym kwartale, bowiem Microsoft prawdopodobnie wstrzyma się z oceną sytuacji do momentu podliczenia zysku ze swoich najnowszych urządzeń.

Amadeusz Labuda
4 lipca 2017, 22:59
1 226
Odsłony
Amadeusz Labuda
4 lipca 2017, 22:59
1 226
Odsłony



Komentarze

Nie napisano jeszcze ani jednego komentarza. Twój może być pierwszy.

Dodaj swój komentarz

Zasady publikacji komentarzyZasady publikacji komentarzy

Redakcja CentrumXP.pl nie odpowiada za treść komentarzy publikowanych na stronach Portalu
i zastrzega sobie prawo do usuwania wypowiedzi, które:

  • zawierają słowa wulgarne, obraźliwe, prowokujące i inne naruszające dobre obyczaje;
  • są jedynie próbami reklamowania stron internetowych (spamowanie poprzez umieszczanie linków);
  • przyczyniają się do złamania prawa bądź warunków licencyjnych oprogramowania (cracki, seriale, torrenty itp.);
  • zawierają dane osobowe, teleadresowe, adresy mailowe lub numery GG;
  • merytorycznie nie wnoszą nic do dyskusji lub nie mają związku z tematem komentowanego newsa, artykułu bądź pliku.