Zamknij komunikat

Nowy Office 2013
Do góry Skomentuj

AdDuplex: Surface Pro zaliczył udany debiut

AdDuplex: Surface Pro zaliczył udany debiut

AdDuplex przedstawił właśnie garść comiesięcznych statystyk, które zarejestrował w 24-godzinnym wycinku czasu z dnia 26 czerwca. Prócz raportów o udziałach poszczególnych wersji Windows 10, Windows 10 Mobile i Windows Phone dowiemy się też co nieco o Surface. Na szczególne zainteresowanie zasługują debiutanci - Surface Pro i Surface Laptop, których udziały po niecałych dwóch tygodniach od premiery są już wyraźnie dostrzegalne. Czerwcowy wgląd dopełnia statystyka ukazująca adaptację Creators Update na poszczególnych urządzeniach Surface.

Zacznijmy od urządzeń z rodziny Surface. Ostatni raport AdDuplex odnotował dwóch debiutantów, którzy weszli na rynek niecałe dwa tygodnie temu. Mowa o Surface Pro i Surface Laptop. Ten pierwszy zaliczył dobry start, bowiem w ekosystemie Surface zyskał już udziały rzędu 2,2%. Nieco słabiej na jego tle wypada Surface Laptop, którego używa obecnie zaledwie 0,4% wszystkich posiadaczy Surface. Najprościej można to wytłumaczyć różnicą cenową - najtańsza wersja Surface Laptop jest o 200 dolarów droższa od najtańszej wersji nowego Surface Pro.

Przeskakujemy teraz do tematu Windows 10 i jego poszczególnych wersji. Jak zauważa AdDuplex, Creators Update zwiększa swoje udziały, jednak we względnie umiarkowanym tempie. Te jednak prawdopodobnie wzrośnie za około miesiąc, gdy Creators Update powtórzy sukces Anniversary Update, który swego czasu podskoczył z 35% do ponad 75%. Anniversary Update stanowi obecnie 58,3% spośród wszystkich aktywnych instalacji Windows 10, zaś Creators Update może się pochwalić tylko nieco ponad jedną trzecią udziałów.

Nieco lepiej z adaptacją Creators Update wypadają urządzenia Surface. Powyżej średniej znajduje się Surface Studio, Surface Pro 4 i Surface Pro 2, nie licząc oczywiście ostatnich debiutantów, którzy w praktycznie 100% działają pod kontrolą Creators Update. Najbardziej zaskakująca wydaje się sytuacja Surface Pro 3 (22%), która wynika prawdopodobnie z tego, że aktualizacja zwyczajnie nie dotarła do jego użytkowników poprzez Windows Update.

Na koniec przytoczmy raport odnośnie stanu Mobilnych Okienek. Windows 10 Mobile znajduje się już na ponad 20% wszystkich telefonów z Windows, ale wynika to nie tyle z upgrade'ów lub sprzedaży nowych urządzeń, co ze zmniejszania się bazy użytkowników Windows Phone, którzy przechodzą do innych ekosystemów. Z tonącego okrętu uciekają też dostawcy oprogramowania (Facebook Messenger czy nawet Skype), a sam Microsoft kończy wsparcie dla Windows Phone'a. Trend nie powinien więc się zbytnio zmienić, chyba że Mobilne Okienka zostaną po raz kolejny reanimowane.

Jeśli chodzi o adaptację Creators Update, Windows 10 Mobile (podobnie jak dawniej w przypadku Anniversary Update) wypada tu lepiej od swojego pulpitowego odpowiednika. Aktualna wersja systemu znajduje się bowiem na prawie 60% smartfonów, a jej poprzedniczka - na prawie jednej trzeciej. Sytuacja prezentuje się więc odwrotnie niż w wersji PC. Więcej jest też Insiderów (4,6%). Co ciekawe, AdDuplex nowej gałęzi kompilacji także nie nazywa już mianem Fall Creators Update. Pojawiła się nazwa "post-CU", aczkolwiek można spotkać się też z oznaczeniem "feature2".

Krzysztof Sulikowski
28 czerwca 2017, 14:09
1 134
Odsłony
Krzysztof Sulikowski
28 czerwca 2017, 14:09
1 134
Odsłony



Komentarze

świetny sprzęt, więc i wyniki są dobre :) https://www.microsoft.com/pl-pl/store/b/surface?icid=HP-Hero--SurfacePro-052317-pl_PL&ranMID=24542&ranEAID=TnL5HPStwNw&ranSiteID=TnL5HPStwNw-hoCJYetzMhGBn47IKF7VvQ&tduid=(d41a8d7a60aa6ead02289e78bf4dfece)(256380)(2459594)(TnL5HPStwNw-hoCJYetzMhGBn47IKF7VvQ)()
MOD, 28 czerwca 2017, 20:52

Dodaj swój komentarz

Zasady publikacji komentarzyZasady publikacji komentarzy

Redakcja CentrumXP.pl nie odpowiada za treść komentarzy publikowanych na stronach Portalu
i zastrzega sobie prawo do usuwania wypowiedzi, które:

  • zawierają słowa wulgarne, obraźliwe, prowokujące i inne naruszające dobre obyczaje;
  • są jedynie próbami reklamowania stron internetowych (spamowanie poprzez umieszczanie linków);
  • przyczyniają się do złamania prawa bądź warunków licencyjnych oprogramowania (cracki, seriale, torrenty itp.);
  • zawierają dane osobowe, teleadresowe, adresy mailowe lub numery GG;
  • merytorycznie nie wnoszą nic do dyskusji lub nie mają związku z tematem komentowanego newsa, artykułu bądź pliku.