Zamknij komunikat

Nowy Office 2013
Do góry Skomentuj

Tablety z Windows 10 przejmują udziały Androi...

Tablety z Windows 10 przejmują udziały Androida

Tablety z Windows rosną w siłę. Tak przynajmniej wynika z raportu Strategy Analytics, firmy zajmującej się analizą i prowadzeniem statystyk na rynku konsumenckim. Sam segment tabletów powoli ostyga z pierwotnego boomu, aczkolwiek sytuacja "Okienek" wydaje się nie brać udziału w tym trendzie. Jak dokładnie wygląda aktualna kondycja rynku tabletów? O tym poniżej.

Zgodnie z raportem Strategy Analytics, liczba sprzedanych tabletów w tym kwartale przekroczyła 46,6 mln egzemplarzy. Liczby wskazują na zainteresowanie wśród klientów, ale warto odnieść to do tego samego kwartału w zeszłym roku, by zauważyć spadek o 10%, a także do Q2 2016 - ze spadkiem 1%. Ogólnej tendencji nie poddają się tablety z Windows, które mają teraz 16% udział na rynku - to o 25% więcej, niż w zeszłym roku. Jak wobec tego radzą sobie pozostałe systemy?

Tablet z Windows 10

Na wzroście "Okienek" najbardziej oberwał Android, którego udział spadł do 65%. Choć to wciąż wiodąca marka, jej spadek Strategy Analytics tłumaczy zmianą trendów wśród konsumentów. Użytkownicy coraz częściej sięgają po tablety zapewniające produktywność z prawdziwego zdarzenia i nie traktują już tych urządzeń jako czysto rozrywkowych gadżetów. Innymi słowy, tablety stały się dla wielu odbiorców codziennym narzędziem pracy. "Microsoft podyktował transformację na rynku tabletów, wydając Surface Pro i Surface Book" - tłumaczy Peter King z grupy Tablet & Touchscreen Strategies - "Apple jest teraz zależny od iPada Pro jako zamiennika tabletu i laptopa, podczas gdy wielu producentów OEM porzuca Androida na rzecz droższych tabletów 2-w-1 z Windows, oferujących lepszą produktywność i wielofunkcyjność".

Jeśli chodzi o świat Apple'a, tablety z iOS zaliczyły spadek o 6% w perspektywie year-over-year, niemniej jednak firma odnotowała ogólny wzrost rzędu 0,8%, osiągając 19,9% udział na rynku. Jak zauważa Strategy Analytics, jest to zasługą głównie iPada Pro.

Ostatnie spostrzeżenie analityków - ogólny spadek sprzedaży o 10% idzie w parze ze wzrostem cen tabletów o 7%. Jest to spowodowane przechodzeniem producentów do segmentu hybryd 2-w-1, łączących cechy tabletu z laptopem. Trend ów będzie się w najbliższej przyszłości utrzymywać.

Krzysztof Sulikowski
2 listopada 2016, 15:41
1 383
Odsłony
Krzysztof Sulikowski
2 listopada 2016, 15:41
1 383
Odsłony



Komentarze

Nie napisano jeszcze ani jednego komentarza. Twój może być pierwszy.

Dodaj swój komentarz

Zasady publikacji komentarzyZasady publikacji komentarzy

Redakcja CentrumXP.pl nie odpowiada za treść komentarzy publikowanych na stronach Portalu
i zastrzega sobie prawo do usuwania wypowiedzi, które:

  • zawierają słowa wulgarne, obraźliwe, prowokujące i inne naruszające dobre obyczaje;
  • są jedynie próbami reklamowania stron internetowych (spamowanie poprzez umieszczanie linków);
  • przyczyniają się do złamania prawa bądź warunków licencyjnych oprogramowania (cracki, seriale, torrenty itp.);
  • zawierają dane osobowe, teleadresowe, adresy mailowe lub numery GG;
  • merytorycznie nie wnoszą nic do dyskusji lub nie mają związku z tematem komentowanego newsa, artykułu bądź pliku.