Zamknij komunikat

Nowy Office 2013
Do góry Skomentuj

Microsoft zaprezentował nowe technologie, wsp...

Microsoft zaprezentował nowe technologie, wspomagające sprzedaż detaliczną

Microsoft ciągle szuka nowych zastosowań dla swojego czujnika Kinect. Ostatnio, we współpracy z technologicznym gigantem NEC, powstała interesująca koncepcja. Łącząc techniczne możliwości Kinecta z systemem rozpoznawania twarzy, firmy chcą zarówno ulepszyć doświadczenie klienta, jak i oddać w ręce sprzedawców i marketingowców interesujące narzędzie. Firma pracuje też nad innymi, nieraz bardzo innowacyjnymi sposobami sprzedaży.

Jedną z technologii wykorzystujących czujniki Kinect jest SmartShelf firmy AVAretail. "Pozwala ona na monitorowanie i rejestrowanie w czasie rzeczywistym każdej interakcji na półce sklepowej, dostarczając danych o najczęściej wybieranych przez klientów produktach" - pisze Marty Ramos, CTO działów Retail oraz Consumer Products & Services w Microsoft. Inne narzędzie - Path Tracker - umożliwiają z kolei monitorowanie i analizowanie ścieżek, jakimi podążają klienci sklepów. "Pozwala to policzyć ludzi w sklepie, odwiedzone działy oraz spędzony w nich czas, a także stworzyć ścieżkę klienta oraz gorące punkty na mapie, w których to klienci spędzają najwięcej czasu" - tłumaczy Ramos.

Interfejs biometryczny NEC (Biometric interface) w połączeniu z systemem Kinect Camera to z kolei fuzja, dzięki której sprzedawcy będą mogli wykorzystać możliwości rozpoznawania twarzy klientów, by dostarczyć im spersonalizowane oferty. System wykrywa płeć i możliwy wiek klientów, łączy te dane z historią i zapisuje je w chmurze, by stanowiły podstawę do późniejszych analiz.

Microsoft pracuje też nad 'wirtualnym kioskiem'. Narzędzie Display Seize umożliwi sprzedawcy przejęcie kontroli nad wyświetlaczem kiosku multimedialnego, a następnie zaprezentowanie na nim z poziomu tabletu czy smartfonu pożądanych treści. "Po zakończeniu wyświetlacz powróci do tego, co robił wcześniej". Ostatnią, dość innowacyjną technologią jest MediaCart. Ma ona całkowicie odmienić nasze wyobrażenie o wózku sklepowym. "Dodając do wózka tablet rozpoznający lokalizację, sprzedawca może zaprezentować na nim pasującą [do okoliczności] i spersonalizowaną ofertę". Ramos mówi tu m.in. o promocyjnych spotach czy reklamie kontekstualnej, wyświetlanej w pobliżu związanego z nią działu. Tablety takie będą mogły "skanować kody kreskowe, by sprawdzić ceny towarów i podliczyć ich sumę".

Czy tak będą wyglądać sklepy przyszłości? Futurystyczna - jak mogłoby się wydawać - wizja Microsoftu może stać się rzeczywistością szybciej niż myślimy. Firma zachęca sprzedawców do współpracy oraz śledzenia aktualności biznesowych.

Krzysztof Sulikowski
19 stycznia 2015, 22:23
1 534
Odsłony
Krzysztof Sulikowski
19 stycznia 2015, 22:23
1 534
Odsłony



Komentarze

Nie napisano jeszcze ani jednego komentarza. Twój może być pierwszy.

Dodaj swój komentarz

Zasady publikacji komentarzyZasady publikacji komentarzy

Redakcja CentrumXP.pl nie odpowiada za treść komentarzy publikowanych na stronach Portalu
i zastrzega sobie prawo do usuwania wypowiedzi, które:

  • zawierają słowa wulgarne, obraźliwe, prowokujące i inne naruszające dobre obyczaje;
  • są jedynie próbami reklamowania stron internetowych (spamowanie poprzez umieszczanie linków);
  • przyczyniają się do złamania prawa bądź warunków licencyjnych oprogramowania (cracki, seriale, torrenty itp.);
  • zawierają dane osobowe, teleadresowe, adresy mailowe lub numery GG;
  • merytorycznie nie wnoszą nic do dyskusji lub nie mają związku z tematem komentowanego newsa, artykułu bądź pliku.